Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Zpravodajství / Poslední turnusový den pro pražské Banány

Poslední turnusový den pro pražské Banány

8.12.2024

Konec provozu expresních lokomotiv řady 150.2 a 151 přezdívaných Banán se blíží. Pražské depo na konci října naposledy vystavilo na spěšné vlaky linky R41 Vrchlice Praha – Kutná Hora a zpět ještě tři lokomotivy řady 150.2. Od pondělí 4. listopadu jezdí už jen poslední stroj. Do dalších dvou plánovaných oběhů jsou nasazeny čtyři nové jednotky RegioPanter.

V pravidelném provozu zůstává poslední pražský Banán

Ty jsou nyní turnusovány především na linku S4/U4 Praha – Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem, kde slouží až 12 jednotek RegioPanter. V současnosti tak do 13. prosince zůstává turnusována poslední lokomotiva řady150.2 na vlacích linky R41 Vrchlice Praha – Kutná Hora a zpět. Řada 151 je deponována v Bohumíně a dopravuje především vlaky InterCity a EurtoCity na trase Praha – Bohumín – Žilina. Do 14. prosince je turnusováno ještě osm lokomotiv této řady. Od změny jízdního řádu 15. prosince zůstane řada 151 nasazena v pravidelném provozu už pouze ve dvou kusech na rychlících Labe mezi Prahou a Děčínem. Většina lokomotiv řad 150.2 a 151 tak budou postupně odstavena a vyřazena z provozu. Lokomotivy dostaly svou přezdívku díky původnímu nátěru s převažující krémovou barvou doplněnou v dolní části tmavě zelenou. V současnosti je většina v modro-šedém korporátním nátěru Českých drah.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendistyUspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty

30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »

Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoruLibeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru

28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »

SŽ vybrala stavitele první části rychlotrati Brno - PřerovSŽ vybrala stavitele první části rychlotrati Brno - Přerov

25.4.2025 - Modernizace první části trati z Brna do Přerova začíná, Správa železnic vybrala zhotovitele prací mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Nejlepší nabídku ve výši 6,69 miliardy korun podaly společnosti STRABAG Rail, EUROVIA CZ a PORR. Stavba… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika