Železničář / Zpravodajství / Pavel Krtek se v Praze sešel s albánským velvyslancem
Pavel Krtek se v Praze sešel s albánským velvyslancem
10.5.2017 – autor: REDAKCE
Předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Pavel Krtek přivítal 9. května velvyslance Albánské republiky Riza Poda. V sídle Generálního ředitelství ČD probrali možnosti spolupráce v tuzemsku. Ta se týká především firem, ať už v oblasti infrastruktury nebo výroby a oprav kolejových vozidel.
V Albánii jsou například stále v provozu dieselelektrické lokomotivy T669.0 z ČKD Praha. Velký potenciál spočívá ale především v širokých možnostech českých stavebních a technologických podniků a výrobců strojů či zařízení, kteří by se mohli v budoucnu podílet na obnově zanedbané infrastruktury tamní železnice.
Šéf ČD Pavel Krtek s velvyslancem probrali také stav přípravy reformy Organizace pro spolupráci železnic (OSŽD). Jejím cílem je jednak přiblížit se více zákazníkovi a v neposlední řadě přizpůsobit strukturu OSŽD realitě železničního trhu v Evropě a umožnit aktivní zapojení všech hráčů na trhu.
Rozvoj brzdí nedostatek vozidel
Železniční doprava v Albánii patří k nejmladším v Evropě. Její páteř tvoří trať na jaderském pobřeží s jedinou delší odbočkou procházející náročným horským terénem z Drače do Pogradece. Albánská železniční sít měří 447 km a je zcela bez elektrifikace. Maximální dosahovaná rychlost se na většině tratí pohybuje mezi 35 a 50 km v hodině.
Od počátku se železnice potýkala s nedostatkem vozidel. První parní lokomotivy získala darem z bývalého SSSR, další vozidla pak z větší části barterem. Tak se dnes v Albánii můžeme v provozu setkat s osobními vagony z Číny, Československo výměnou za chrom zase v 60. letech dodalo první dieselové lokomotivy. Dnes se obměna vozového parku uskutečňuje především prostřednictví nákupu vyřazených kusů z francouzských, italských, německých či rakouských železnic.
Další články této rubriky
Policisté se na Masarykově nádraží dočkali rekonstruovaných prostor
18.9.2024 - Příslušníkům Policie ČR začaly nedávno sloužit nově zrekonstruované prostory ve výpravní budově Českých drah na pražském Masarykově nádraží. Služebna se sem přesunula z původního nevzhledného objektu, jenž ustoupil… »
ČD Cargo si objednalo dalších 11 lokomotiv TRAXX
17.9.2024 - Dceřiná společnost Českých drah ČD Cargo využila opci na pořízení až 50 lokomotiv TRAXX 3MS a s výrobcem Alstom se dohodla na dodávce dalších jedenácti strojů. V roce 2018 uzavřelo ČD Cargo smlouvu s firmou Bombardier… »
Spoje na trati Choceň – Náchod zůstanou zachovány
14.9.2024 - Pardubický kraj nakonec upustil od původního záměru zrušit některé méně využívané spoje na trati 026 Choceň – Týniště nad Orlicí – Náchod. Předmětné spoje pro období jízdního řádu 2024/2025 budou zachovány, nově také… »