Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Pavel Krtek se v Praze sešel s albánským velvyslancem

Pavel Krtek se v Praze sešel s albánským velvyslancem

10.5.2017 – autor: REDAKCE

Předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Pavel Krtek přivítal 9. května velvyslance Albánské republiky Riza Poda. V sídle Generálního ředitelství ČD probrali možnosti spolupráce v tuzemsku. Ta se týká především firem, ať už v oblasti infrastruktury nebo výroby a oprav kolejových vozidel.

Pavel Krtek se v Praze sešel s albánským velvyslancem

V Albánii jsou například stále v provozu dieselelektrické lokomotivy T669.0 z ČKD Praha. Velký potenciál spočívá ale především v širokých možnostech českých stavebních a technologických podniků a výrobců strojů či zařízení, kteří by se mohli v budoucnu podílet na obnově zanedbané infrastruktury tamní železnice.  

Šéf ČD Pavel Krtek s velvyslancem probrali také stav přípravy reformy Organizace pro spolupráci železnic (OSŽD). Jejím cílem je jednak přiblížit se více zákazníkovi a v neposlední řadě přizpůsobit strukturu OSŽD realitě železničního trhu v Evropě a umožnit aktivní zapojení všech hráčů na trhu.

Rozvoj brzdí nedostatek vozidel

Železniční doprava v Albánii patří k nejmladším v Evropě. Její páteř tvoří trať na jaderském pobřeží s jedinou delší odbočkou procházející náročným horským terénem z Drače do Pogradece. Albánská železniční sít měří 447 km a je zcela bez elektrifikace. Maximální dosahovaná rychlost se na většině tratí pohybuje mezi 35 a 50 km v hodině.

Od počátku se železnice potýkala s nedostatkem vozidel. První parní lokomotivy získala darem z bývalého SSSR, další vozidla pak z větší části barterem. Tak se dnes v Albánii můžeme v provozu setkat s osobními vagony z Číny, Československo výměnou za chrom zase v 60. letech dodalo první dieselové lokomotivy. Dnes se obměna vozového parku uskutečňuje především prostřednictví nákupu vyřazených kusů z francouzských, italských, německých či rakouských železnic.


Průměrné hodnocení (8 hlasů): 4.25

Další články této rubriky

Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou

22.11.2024 - Dvě historické lokomotivy, které dohromady váží přibližně 280 tun, prověřily 17. října konstrukci pražského Branického mostu. Správa železnic jej od ledna rozšiřuje na dvojkolejný. Po první zrekonstruované koleji se jezdí už… »

České dráhy připomenou 60. narozeniny Bardotky. Vyjede na jihu MoravyČeské dráhy připomenou 60. narozeniny Bardotky. Vyjede na jihu Moravy

20.11.2024 - Legendární řada motorových lokomotiv bývalé řady T 478.1, později 751 a po modernizaci také 749, letos slaví 60 let od vyrobení prototypu. Při této příležitosti nasadí České dráhy lokomotivu T 478.1001 ve dnech 22. až 24.… »

Jízdenky na nový Baltic express jsou už v prodejiJízdenky na nový Baltic express jsou už v prodeji

17.11.2024 - České dráhy spustily prodej jízdenek na spoje Baltic express. Nová linka, která spojí přímým vlakem Českou republiku s polským Trojměstím, poprvé vyjede se začátkem nového jízdního řádu 15. prosince. Nabídne 4 páry vlaků… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika