Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Patrové vozy Bmto projdou kompletní obnovou, nahradí zbylé pantografy

Patrové vozy Bmto projdou kompletní obnovou, nahradí zbylé pantografy

12.2.2015 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ

České dráhy vyhlásily veřejnou zakázku na modernizaci 12 patrových vozů řady Bmto. Patrové vagony prodělají výraznou „omlazovací kůru“, po které budou nasazeny především v rámci Pražské integrované dopravy. Po jejich uvedení do provozu se předpokládá ukončení pravidelného provozu starších elektrických jednotek řad 451 a 452, takzvaných pantografů nebo také „Žabotlam“.

Patrové vozy Bmto projdou kompletní obnovou

Patrové vozy, dnes využívané například na víkendových vlacích Posázavského pacifiku, čeká zásadní proměna. Kompletně se opraví interiér vozu a sedačky dostanou nové textilní čalounění v barvách Českých drah. Proti přímému slunci v horním podlaží se sklopenými okny ve střeše budou chránit nové žaluzie. Osvětlení vyřeší tělesa integrovaná do stropu. Zcela jinak budou koncipovány WC – vybaveny mají být systémem podobným tomu, jaký je nyní v nových soupravách. Nyní tak bude možné používat WC i ve stanici.   

V interiéru bude osm LCD displejů

Podstatně se vylepší informační systém a doplňkové služby pro cestující. V interiéru se instaluje osm LCD displejů, které budou cestující informovat o směru a průběhu jízdy a o následujících zastávkách. Nové elektronické tabule s informacemi o směru jízdy se instalují také na vnější boky vagonů. Novinkou je umístění dvacítky zásuvek 230 V/50 Hz pro napájení drobné elektroniky cestujících. Chybět nebude ani wi-fi připojení k internetu. Změn také dozná prostor pro uložení 8 jízdních kol.

Úplná rekonstrukce čeká dveře vozů. Ty mají být nově ovládány tlačítky, za jízdy budou blokované a mají umožnit selektivní odblokování při zastavení vlaku v zastávce. To vyloučí výstup cestujících mimo nástupiště a zvýší se tím jejich bezpečnost. Předpokládá se, že zrekonstruované Bmto budou řazeny do souprav s řídicími vozy a lokomotivami, které umožňují provoz vratných souprav.

Vagony se objeví v Praze a ve Středočeském kraji

Modernizované vagony jsou určeny pro provoz v Praze a ve Středočeském kraji v rámci Pražské integrované dopravy. Umožní odstavení starších elektrických jednotek řad 451 a 452 z pravidelného provozu. Navíc se díky nim zvýší přepravní kapacita vlaků PID. Tu využívá denně kolem sto tisíc cestujících a zájem o cestování vlakem v pražské aglomeraci se neustále zvyšuje.  

České dráhy předpokládají cenu kontraktu okolo 120 milionů Kč a termín dodání by měl čini jeden rok od podpisu smlouvy.


Průměrné hodnocení (11 hlasů): 3.73

Další články této rubriky

Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí

24.4.2024 - Správa železnic vybrala projektanta pro rekonstrukci a elektrizaci trati v úseku mezi Českými Velenicemi a Veselím nad Lužnicí. Stavba má umožnit provoz přímých elektrických vlaků na trati z Vídně přes Gmünd do Prahy. Traťová… »

Vlaky jezdí i mezi školními lavicemiVlaky jezdí i mezi školními lavicemi

23.4.2024 - V několika partnerských středních školách Českých drah se mohou pochlubit funkčními a skvěle vybavenými modelovými kolejišti. Jedním ze zařízení je Střední škola Edvarda Beneše v Břeclavi. »

Chystá se rekonstrukce trati na HavlíčkobrodskuChystá se rekonstrukce trati na Havlíčkobrodsku

19.4.2024 - Rekonstrukce osmikilometrového úseku železnice mezi Přibyslaví a Pohledem na Havlíčkobrodsku přijde bezmála na 2,8 miliardy korun. Zhotovitelem, jehož vybrala SŽ, je společnost Chládek & Tintěra. Rekonstrukce umožní zvýšit rychlost… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika