Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Pardubický železniční uzel projde rekonstrukcí

Pardubický železniční uzel projde rekonstrukcí

28.3.2019 – autor: MARTIN HARÁK

Pardubice hlavní nádraží – jeden z nejvýznamnějších a současně nejzatíženějších železničních uzlů na prvním železničním tranzitním koridoru projde kompletní přestavbou. Se stavebními pracemi se začne už letos a pokračovat budou až do poloviny roku 2022.

Pardubický železniční uzel projde rekonstrukcí

Rekonstrukcí projde nejen nádražní budova, ale podstatná část kolejiště a také oba podchody. Ty budou prodlouženy na nové, v pořadí již páté ostrovní nástupiště umístěné na straně městské části Dukla. Úpravy čekají i všechna stávající nástupiště, která budou zvýšena na úroveň podlah železničních vozů, aby se cestujícím lépe a pohodlněji nastupovalo a vystupovalo z vlaků. Vylepšená nástupiště získají nový informační a orientační systém, rozhlas a zvukové majáčky pro nevidomé. Na všechna nástupiště se cestující snadno dostanou pomocí eskalátorů, bezbariérový přístup zajistí výtahy v odjezdovém podchodu.

Přestavbou projde nejen železniční stanice, ale i její nejbližší okolí. Již loni v létě pardubičtí radní rozhodli o zahájení přípravy zadávacích podmínek pro výběr zpracovatele projektové dokumentace na terminál B pro autobusovou regionální dopravu. Ten se bude kvůli maximálnímu komfortu cestujících nacházet v bezprostřední blízkosti hlavního nádraží, konkrétně za bytovým domem na náměstí Jana Pernera. Stávající autobusové nádraží v Pardubicích, které je vzdálené od železniční stanice několik stovek metrů a cestující se k němu dostávají komplikovaným způsobem přes frekventovanou silnici, zůstane v provozu patrně ještě do konce letošního roku. Soukromý majitel pak chce na pozemcích autobusového nádraží realizovat nový developerský projekt. Poté bude zhruba rok a půl nádraží na provizorním místě, než Město Pardubice dokončí nový terminál, který by měl být vzdálený jen pár metrů od nejbližšího železničního nástupiště. Podobně byl předloni vybudován terminál A, umístěný strategicky přímo před nádražní budovou, kam zajíždějí městské autobusy a trolejbusy.

Součástí celkové přestavby pardubického uzlu je i naplánovaná spojovací lávka pro pěší přes železniční koridor, která povede k terminálu C – JIH s parkovacím domem. Ten vyroste poblíž Dopravního podniku na Dukle. Pardubice navíc očekávají v nejbližších letech modernizaci a zdvoukolejnění silně vytížené trati do sousedního Hradce Králové ve zbývajícím úseku Pardubice hlavní nádraží – Stéblová. Jízdní doba mezi oběma východočeskými metropolemi Pardubicemi a Hradcem Králové by se měla zkrátit na pouhých 12 minut. Výstavba začne v březnu 2022 a dokončena by měla být nejpozději do listopadu 2024.


Průměrné hodnocení (7 hlasů): 4.57

Další články této rubriky

Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou

22.11.2024 - Dvě historické lokomotivy, které dohromady váží přibližně 280 tun, prověřily 17. října konstrukci pražského Branického mostu. Správa železnic jej od ledna rozšiřuje na dvojkolejný. Po první zrekonstruované koleji se jezdí už… »

České dráhy připomenou 60. narozeniny Bardotky. Vyjede na jihu MoravyČeské dráhy připomenou 60. narozeniny Bardotky. Vyjede na jihu Moravy

20.11.2024 - Legendární řada motorových lokomotiv bývalé řady T 478.1, později 751 a po modernizaci také 749, letos slaví 60 let od vyrobení prototypu. Při této příležitosti nasadí České dráhy lokomotivu T 478.1001 ve dnech 22. až 24.… »

Jízdenky na nový Baltic express jsou už v prodejiJízdenky na nový Baltic express jsou už v prodeji

17.11.2024 - České dráhy spustily prodej jízdenek na spoje Baltic express. Nová linka, která spojí přímým vlakem Českou republiku s polským Trojměstím, poprvé vyjede se začátkem nového jízdního řádu 15. prosince. Nabídne 4 páry vlaků… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika