Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Pardubický kraj zaplatí parní vlaky v regionu

Pardubický kraj zaplatí parní vlaky v regionu

8.7.2015 – autor: MARTIN NAVRÁTIL

Jednou nahoře, podruhé dole. Tak se zjednodušeně v průřezu minulých let dá popsat osobní železniční doprava na trati mezi Dolní Lipkou a Hanušovicemi. Před pár lety tudy ještě jezdily přímé rychlíky Praha – Jeseník. Pak se veškerá osobní doprava zastavila, aby ji před časem aspoň v minimální míře Pardubický kraj obnovil. Letos v létě dráha zažije svůj opakovaný comeback a pravidelně každou sobotu tu v rámci krajského pilotního projektu pojede nostalgický vlak.

Pardubický kraj zaplatí parní vlaky v regionu

Na tiskovce pořádané stylově v parním vlaku to oznámili hejtman Martin Netolický, náměstek pro dopravu Jaromír Dušek a ředitel ROC Pardubice Tomáš Netolický. České dráhy, přesněji DHV, poskytnou historická vozidla – jak „místní“ parní lokomotivu 423.009 VUZ, tak Ušatou 464.008 (ta pojede 22. srpna), nebo třeba motorový vůz z roku 1962 označovaný M 286.0001 a přezdívaný Krokodýl. Kraj pak zajistí finance. První vlak tažený hradeckou Ušatou 464.008 vyjel v sobotu 13. června.

Jízdné bude symbolické

„Inspiraci jsme hledali nejen u nás, ale také v zahraničí. Loni jsem navštívil Skotsko, West Highland Lines v Glasgowě s viaduktem, kudy jezdil Harry Potter, a viděl jsem tam nádhernou lokomotivu. Tak jsem si řekl, proč by něco podobného nemohlo fungovat i u nás. Za kanálem jezdí parní lokomotivy pravidelně a zájem mezi cestujícími je obrovský,“ uvedl hejtman Martin Netolický. Vysvětlil, že kraj na nostalgické vlaky uvolní zhruba milion korun, a to i díky dobrému hospodaření v loňském roce. Proto se mohlo nastavit jízdné velice příznivé pro cestující. Ceník jízdného odpovídá aktuálnímu tarifu Českých drah TR 10 s tím, že cestující navíc zaplatí jen příspěvek na obnovu a údržbu historických lokomotiv v symbolické výši 15 korun. Neplatí jízdní výhody. Tyto nostalgické vlaky se staly unikátem – budou součástí dopravní obslužnosti a vedle linky Břeclav – Lednice jde o jedinou pravidelně jezdící nostalgickou linku.

Otevře se i nová zastávka

Cestujícím napomůže propagační skládačka s mapkou trasy ilustrující početné zajímavosti a tipy na letní výlety. Hejtmanství, jež letos slaví 15 let vzniku, chce zatraktivnit opomíjenou oblast Králicka s jeho pevnostním systémem a zejména odpočinkově-sportovní resorty Dolní Morava a Buková hora. Cestující mířící po sousední „štítecké“ lokálce se v rámci zatraktivnění 26. září dočkají také otevření zcela nové zastávky v Červené Vodě – Pod rozhlednou.

Jízdní řád historických vlaků 20017/16 Králický Sněžník je nastaven tak, aby cestující od Letohradu měli až po Prostřední Lipku, kde se nachází Muzeum opevnění Králický řopík, mezi příjezdem a odjezdem vlaku dvě hodiny času. Právě třeba k návštěvě některého z objektů pohraničního opevnění. Zástupci Pardubického kraje věří, že se jim investice do nostalgie vrátí. A pokud by měly jízdy parním vlakem úspěch, tak by v příštím roce nemusely být jen v sobotu.        


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 5

Další články této rubriky

Zemřel kolega Michal HeindlZemřel kolega Michal Heindl

19.3.2021 - Dnešní doba je velmi náročná. Do toho všeho občas přijde zpráva, kterou člověk nechce slyšet. Stejně tomu bylo i 18. 3. 2021, kdy se ráno rozletěla do světa zpráva o úmrtí Michala Heindla, našeho kamaráda a kolegy z plzeňského… »

Přípravu dalších bezbariérových služeb ČD nezastavila ani pandemie Přípravu dalších bezbariérových služeb ČD nezastavila ani pandemie

3.3.2021 - Koronavirus v uplynulém roce výrazně omezil možnosti cestování, což se týkalo i nejzranitelnější skupiny obyvatel, osob se zdravotním handicapem. České dráhy navzdory tomu loni zajistily 4 584 objednaných přeprav… »

ČD získaly desetiletý kontrakt v Olomouckém krajiČD získaly desetiletý kontrakt v Olomouckém kraji

2.3.2021 - České dráhy zajistí regionální dopravu v Olomouckém kraji i po roce 2022. Zástupci ČD a Olomouckého kraje podepsali začátkem ledna příslušnou desetiletou smlouvu. Kontrakt se týká provozního souboru Elektrická síť – střed a… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika