Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Papoušek a Stříbrný šíp ozdobou drážďanské přehlídky

Papoušek a Stříbrný šíp ozdobou drážďanské přehlídky

2.5.2018 – autor: JOSEF HOLEK

Tisíce lidí si nenechaly ujít o druhém dubnovém víkendu desáté Drážďanské setkání parních lokomotiv. Do bývalého depa a dnes muzea Dresden Altstadt zavítaly i parní lokomotiva 477.043 a motorový vůz M 260.001 z nostalgického parku Českých drah. Oba exponáty doprovodila elektrická lokomotiva řady 371, která přivážela zrychlené osobní vlaky z Ústí nad Labem.

Papoušek a Stříbrný šíp ozdobou drážďanské přehlídky

Depo však opanovala osmička parních lokomotiv různých typů. Z řady černých strojů však vyčníval modrý Papoušek z DHV Lužná. Zájem o něj byl obrovský, lidé na prohlídku stanoviště stáli frontu. Děti využívaly stupačky k pózování před fotoaparáty. Podobně na tom byl i Stříbrný šíp stojící po boku motorových lokomotiv německých řad 130, 120 a V 240. „Dveře se netrhnou. Provádím návštěvníky po celém voze, ukazuji stanoviště. Ještěže tu mám letáky v angličtině a němčině. Lidé jsou nadšení,“ zhodnotil průvodce Českých drah.

Páry i diesely na jednom místě

Dampfloktreffen je největší setkání historických železničních vozidel v Sasku. Nejpočetněji byla zastoupena německá řada 52, válečná lokomotiva, která byla vyrobena ve více než 7 000 exemplářích a do začátku 70. let minulého století křižovala jako řada 555.0 také československé tratě. Návštěvníci si mohli vychutnat i jejich otáčení na točně nebo je zahlédnout v čele několika zvláštních vlaků. „My jsme však nejezdili na speciálních vlacích, nemáme zabezpečovače,“ vysvětlil strojvedoucí Papouška Jindřich Vlasák důvod, proč české stroje zůstaly celé tři dny v depu. V Drážďanech byly dále k vidění páry 35 1097, 44 1486, 50 3648, 03 2155. Doplnily je zástupci modernějších řad, například východoněmeckých motorových lokomotiv řady 118 ze 60. let 20. století anebo elektrická lokomotiva E 77.10 z roku 1925.

Oba zástupci národního dopravce přijeli do saské metropole v soupravě. „Jeli jsme z Lužné u Rakovníka přes Mladou Boleslav, Jedlovou a Rumburk. V čele byla českolipská lokomotiva 753.001, následoval Papoušek, dva doprovodné osobní vozy a Stříbrný šíp. Na hranicích Brejlovce nahradil jeho německý kolega,“ řekl strojvedoucí Vlasák s tím, že na cestách strávilo šest lidí celkem pět dní.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 1

Další články této rubriky

Připravuje se modernizace úseku z Výstaviště do Dejvic Připravuje se modernizace úseku z Výstaviště do Dejvic

22.2.2024 - Správa železnic hledá projektanta modernizace úseku z Výstaviště do Dejvic. Vítěz vytvoří projekt pro téměř tříkilometrový úsek mezi již budovanou zastávkou na Výstavišti a stanicí v Dejvicích. Ta bude nově umístěna v… »

Plzeňské nádraží opět září novotouPlzeňské nádraží opět září novotou

18.2.2024 - Po téměř tříleté rekonstrukci v hodnotě zhruba jedné miliardy korun se počátkem ledna otevřela památkově chráněná budova hlavního nádraží v Plzni z roku 1907. Celý objekt, jímž denně projde až 20 tisíc cestujících, má… »

Vyjel jubilejní 800. Mattoni expressVyjel jubilejní 800. Mattoni express

15.2.2024 - Ze stanice Vojkovice nad Ohří se 16. ledna odpoledne vydal na cestu jubilejní 800. Mattoni express, kterým ČD Cargo ve spolupráci s dopravcem Railsystém zajišťuje přepravu nealkoholických nápojů společnosti Mattoni 1873 z Kyselky do… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika