Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Papoušek a Stříbrný šíp ozdobou drážďanské přehlídky

Papoušek a Stříbrný šíp ozdobou drážďanské přehlídky

2.5.2018 – autor: JOSEF HOLEK

Tisíce lidí si nenechaly ujít o druhém dubnovém víkendu desáté Drážďanské setkání parních lokomotiv. Do bývalého depa a dnes muzea Dresden Altstadt zavítaly i parní lokomotiva 477.043 a motorový vůz M 260.001 z nostalgického parku Českých drah. Oba exponáty doprovodila elektrická lokomotiva řady 371, která přivážela zrychlené osobní vlaky z Ústí nad Labem.

Papoušek a Stříbrný šíp ozdobou drážďanské přehlídky

Depo však opanovala osmička parních lokomotiv různých typů. Z řady černých strojů však vyčníval modrý Papoušek z DHV Lužná. Zájem o něj byl obrovský, lidé na prohlídku stanoviště stáli frontu. Děti využívaly stupačky k pózování před fotoaparáty. Podobně na tom byl i Stříbrný šíp stojící po boku motorových lokomotiv německých řad 130, 120 a V 240. „Dveře se netrhnou. Provádím návštěvníky po celém voze, ukazuji stanoviště. Ještěže tu mám letáky v angličtině a němčině. Lidé jsou nadšení,“ zhodnotil průvodce Českých drah.

Páry i diesely na jednom místě

Dampfloktreffen je největší setkání historických železničních vozidel v Sasku. Nejpočetněji byla zastoupena německá řada 52, válečná lokomotiva, která byla vyrobena ve více než 7 000 exemplářích a do začátku 70. let minulého století křižovala jako řada 555.0 také československé tratě. Návštěvníci si mohli vychutnat i jejich otáčení na točně nebo je zahlédnout v čele několika zvláštních vlaků. „My jsme však nejezdili na speciálních vlacích, nemáme zabezpečovače,“ vysvětlil strojvedoucí Papouška Jindřich Vlasák důvod, proč české stroje zůstaly celé tři dny v depu. V Drážďanech byly dále k vidění páry 35 1097, 44 1486, 50 3648, 03 2155. Doplnily je zástupci modernějších řad, například východoněmeckých motorových lokomotiv řady 118 ze 60. let 20. století anebo elektrická lokomotiva E 77.10 z roku 1925.

Oba zástupci národního dopravce přijeli do saské metropole v soupravě. „Jeli jsme z Lužné u Rakovníka přes Mladou Boleslav, Jedlovou a Rumburk. V čele byla českolipská lokomotiva 753.001, následoval Papoušek, dva doprovodné osobní vozy a Stříbrný šíp. Na hranicích Brejlovce nahradil jeho německý kolega,“ řekl strojvedoucí Vlasák s tím, že na cestách strávilo šest lidí celkem pět dní.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 1

Další články této rubriky

Na obnovu vozidel půjde více penězNa obnovu vozidel půjde více peněz

27.5.2022 - Ministerstvo dopravy vyhlásilo výzvu v rámci programu na obnovu historických železničních vozidel na období 2021 až 2023. Ministerstvo financí nedávno schválilo a navýšilo roční rozpočet na pět milionů korun. »

Do Velimi dorazila na testování jednotka StadlerDo Velimi dorazila na testování jednotka Stadler

26.5.2022 - Do areálu Zkušebního centra VUZ ve Velimi počátkem dubna dorazila elektrická jednotka Stadler s alternativním pohonem z baterií Flirt3 BEMU2 SH. Technické řešení elektrické jednotky od švýcarského výrobce Stadler vychází z… »

Přímý spoj Českých drah nově zamíří až do FlensburguPřímý spoj Českých drah nově zamíří až do Flensburgu

25.5.2022 - České dráhy od 12. června rozšíří přímé vlakové spojení Praha – Hamburg až do severoněmeckého Flensburgu na německo-dánské hranici. Provoz vlaku dopravce zajišťuje ve spolupráci s Deutsche Bahn. Vlak bude jezdit denně. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika