Železničář / Zpravodajství / Památkově chráněné čekárně v Roztokách se vrátila původní podoba
Památkově chráněné čekárně v Roztokách se vrátila původní podoba
26.10.2022
Správa železnic dokončila rekonstrukci ve stanici Roztoky u Prahy. Zatímco kolejiště disponuje moderními bezbariérovými nástupišti, výtahy a prodlouženým podchodem, památkově chráněné letní čekárně se vrátil původní historický vzhled z doby jejího vzniku v roce 1911. Celkové náklady stavby dosáhly 408 milionů korun.
Rekonstrukce stanice začala loni v únoru. Přestavbou prošla všechna nástupiště, která jsou nově vyvýšená do úrovně 550 mm nad kolejí pro pohodlný nástup do vlaků. Bezbariérový přístup z podchodu směrem k nástupištím zajišťují výtahy. Zmodernizován je i podchod z roku 1983 a navíc je prodloužen až do areálu Středočeského muzea. Na zeď podchodu směrem k muzeu bylo aplikováno řízené graffiti. Nad rámec stavby byla také opravena letní památkově chráněná čekárna. Během průzkumu stavbaři objevili uhnilé základy a ohořelé prvky v podhledu. Cílem bylo navrátit vzhled z doby jejího vzniku. Obnovily se historické luxfery, původní dlažba i nátěr, který stavbaři objevili pod desítkou dalších vrstev použitých v průběhu let.
Další články této rubriky
ČD přivítaly setkání středoevropských dispečerů
22.12.2024 - Začátkem listopadu se do Prahy vrátilo mezinárodní jednání zástupců dispečinků hned šesti středoevropských železničních dopravců. Pozvání přijali kolegové z Rakouska (ÖBB Personenverkehr), Polska (PKP Intercity), Německa (DB… »
Vlakvedoucí Roman Juřena získal medaili Za hrdinství
19.12.2024 - Prezident republiky Petr Pavel u příležitosti státního svátku 28. října ocenil i vlakvedoucího Českých drah. Na slavnostním ceremoniálu ve Vladislavském sále udělil medaili Za hrdinství Romanovi Juřenovi, který 17. října 2023… »
Cestu vlakem Českých drah ohodnotily už statisíce lidí
17.12.2024 - Už dva roky České dráhy získávají od cestujících zpětnou vazbu týkající se spokojenosti s cestou vlakem. V aplikaci Můj vlak mohou zákazníci prostřednictvím hvězdiček hodnotit jak celkový dojem z jízdy, tak jednotlivé služby… »