Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Oprava Negrelliho viaduktu se protáhne

Oprava Negrelliho viaduktu se protáhne

30.1.2019 – autor: JOSEF HOLEK

Vlaky se na Negrelliho viadukt vrátí patrně až v létě roku 2020. Oprava památkově chráněného objektu tak potrvá déle, než se předpokládalo. Podle původních plánů měla rekonstrukce skončit v prosinci 2019, nyní se mluví o termínu 30. červen 2020. Za posunem stojí špatný technický stav oblouků.

Oprava Negrelliho viaduktu se protáhne

Další diagnostický průzkum konstrukcí a odkrytí výplní kleneb ukázaly na špatný technický stav dalších oblouků pražského Negrelliho viaduktu. To s sebou přinese posun termínu znovuotevření. Původní plány přitom hovořily o dokončení prací v prosinci letošního roku. Nyní SŽDC, coby investor, předpokládá otevření na konci června 2020.

„Hlavním důvodem prodloužení doby výstavby je nutnost postupné obnovy čtyř kleneb včetně pilířů, z důvodu zachování provozu na autobusovém nádraží Praha Florenc, kde musí být trvale průjezdné dva otvory pro autobusy a jeden pro cestující,“ vysvětlila posun Radka Pistoriusová, mluvčí SŽDC. Diagnostika poukázala na rozsáhlé poruchy, na základě sdělení projektanta budou muset být přezděny včetně tří pilířů, což je nad rámec uvažovaný projektem. Podobně jsou na tom další dvě klenby vedle opěry mostu přes ulici Křižíkovou. Loni na podzim diagnostika vykázala špatný stav u čtrnácti oblouků, aktuálně se tedy počet zvýšil na osmnáct. 

Zvýší se rychlost

Na opravu musely zareagovat i České dráhy. Ve spolupráci se SŽDC připravily náhradní řešení pro provoz vlaků. „Nyní jezdí vlaky ČD od Kladna jen do náhradní stanice Praha-Bubny Vltavská, osobní vlak spojující Prahu se Středokluky končí už v Praze-Dejvicích. Na hlavní nádraží byly přes Balabenku odkloněny i děčínské rychlíky, které před opravou viaduktu končily na Masarykově nádraží. Osobní vlaky linky S4 jsou směřovány přes Holešovice a Balabenku na Masarykovo nádraží a spěšné vlaky z Loun jezdí do Libně,“ sdělil Lukáš Landsinger, vedoucí oddělení krátkodobého plánování a analýz ČD.

Viadukt byl v provozu více než 160 let bez zásadních rekonstrukcí. Důvodem té současné je téměř havarijní stav mostní konstrukce, nevyhovující stav železničního svršku a zastaralost trakčního vedení včetně sdělovacího, zabezpečovacího a silnoproudého zařízení. Kromě vylepšení technického stavu mostních konstrukcí oprava přinese zvýšenou ochranu obyvatel před hlukem (antivibrační rohože, moderní výhybky), nejvyšší povolenou rychlost zvýšenou ze 40 na 60 kilometrů v hodině a vůbec rozvoj tranzitní dopravy a veřejné dopravy v Praze. Rekonstrukce se odehrává v délce téměř 1,5 km.

Stavba je součástí připravovaného projektu, který zajistí železniční napojení Letiště Václava Havla. Plánované investiční náklady dosahují 1,4 miliardy korun bez DPH. Míra podpory Evropské unie je 85 %, tedy necelá miliarda korun.


Průměrné hodnocení (9 hlasů): 5

Další články této rubriky

ČD kvůli nehodě zkontrolovaly lehátkové vozy BcmzČD kvůli nehodě zkontrolovaly lehátkové vozy Bcmz

23.7.2024 - V návaznosti na následky tragické nehody v Pardubicích přistoupily České dráhy k mimořádným prohlídkám lehátkových vozů řady Bcmz834. V rámci těchto kontrol byla u vozu provedena i stlačovací zkouška ve zkušebně kolejových… »

V Hodoníně se vzpomínalo na příjezd T. G. MasarykaV Hodoníně se vzpomínalo na příjezd T. G. Masaryka

17.7.2024 - Město Hodonín si v červnu připomnělo 100. výročí návštěvy svého nejvýznamnějšího rodáka a prvního Československého prezidenta Tomáše Garriguea Masaryka. Ten navštívil rodné město 18. června 1924. S událostí se pojila… »

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika