Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Oprava druhé lokomotivy pro Osoblažku skončí na jaře

Oprava druhé lokomotivy pro Osoblažku skončí na jaře

5.3.2024 – autor: PETR SLONEK

Oprava druhé motorové lokomotivy pro úzkorozchodnou dráhu, která vede na Bruntálsku z Třemešné do Osoblahy, bude hotova na jaře. Pokud vše půjde bez dalších komplikací, mohl by být stroj 705.914-0 na trati už před zahájením letošní turistické sezony. V uplynulých týdnech se v dílnách firmy PARI CZ v Kutné Hoře podařilo prvně nastartovat motor.

Oprava druhé lokomotivy pro Osoblažku skončí na jaře

Na jaře se očekává dokončení všech prací. Pro letní sezonu 2024 by tak měly být k dispozici na úzkokolejce dvě provozní lokomotivy řady 705. České dráhy investovaly do obnovy několik milionů korun. Modernizaci lokomotivy zajišťuje společnost CZ LOKO. Při hlavní opravě se kompletně opravily všechny součásti stroje včetně hlavního rámu a zkorodovaných částí skříně. Technici dosadili nový spalovací motor typu TEDOM TD 242 RV TA 25 242, který splňuje emisní limity Stage IIIA, a trakční alternátor Siemens. Obměnou prošla elektrická výzbroj lokomotivy, zcela nové je chlazení hnacího agregátu, moderní řídicí systém a pulty řízení na stanovištích strojvedoucích. Podvozky s trakčními motory zůstaly původní a prošly kompletní opravou. Skříň lokomotivy nese jeden z původních nátěrů, který je odlišný od druhé provozní lokomotivy ČD na Osoblažce. Obnova lokomotivy nabrala velké zpoždění. 
Motorové lokomotivy řady 705 byly vyráběny v letech 1954, 1955 a 1958 v pražské lokomotivce ČKD. Na úzkorozchodných tratích ČSD s rozchodem 760 mm nahradily parní lokomotivy a část z nich se exportovala do Sovětského svazu. Celkem vzniklo 66 lokomotiv, z toho 21 pro Československo. V současné jsou to nejstarší pravidelně provozované stroje na území Česka. Lokomotivy pro rozchod 760 mm mají maximální rychlost 50 km/h, výkon  258 kW, délku 12,7 metru a hmotnost přes 30 tun. Pro Osoblažku mají ČD vyhrazené dvě lokomotivy, další (705.916) je pak exponátem ve sbírce železničního muzea ČD v Lužné u Rakovníka.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

ČD kvůli nehodě zkontrolovaly lehátkové vozy BcmzČD kvůli nehodě zkontrolovaly lehátkové vozy Bcmz

23.7.2024 - V návaznosti na následky tragické nehody v Pardubicích přistoupily České dráhy k mimořádným prohlídkám lehátkových vozů řady Bcmz834. V rámci těchto kontrol byla u vozu provedena i stlačovací zkouška ve zkušebně kolejových… »

V Hodoníně se vzpomínalo na příjezd T. G. MasarykaV Hodoníně se vzpomínalo na příjezd T. G. Masaryka

17.7.2024 - Město Hodonín si v červnu připomnělo 100. výročí návštěvy svého nejvýznamnějšího rodáka a prvního Československého prezidenta Tomáše Garriguea Masaryka. Ten navštívil rodné město 18. června 1924. S událostí se pojila… »

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika