Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Omezení na Negrelliho viaduktu začínají už v červenci, výluky jsou i v Brně

Omezení na Negrelliho viaduktu začínají už v červenci, výluky jsou i v Brně

26.6.2017 – autor: JOSEF HOLEK

Cestující, kteří využívali vlaků jezdících přes pražský Negrelliho viadukt, se budou muset obrnit trpělivostí. Na začátku prázdnin totiž správce infrastruktury jedinečnou technickou památku uzavře a nechá zrekonstruovat. Na stavbu se přišli podívat i premiér Bohuslav Sobotka spolu generálním ředitelem a předsedou představenstva Českých drah Pavlem Krtkem.

Omezení na Negrelliho viaduktu začínají už v červenci, výluky jsou i v Brně

Výluka, která významně zasáhne do provozu vlaků na severu a severozápadě metropole, potrvá  přes dva roky. Lidé se na změny organizace dopravy musejí připravit od 4. července. Další změny ve výlukovém JŘ lze očekávat počátkem září.

České dráhy nyní jednají se SŽDC o podobě jízdního řádu. Dohadují se především o tom, kterou trasu budou využívat. Plánované změny se týkají vlaků spojujících metropoli s Kladnem, Kralupy nad Vltavou a Děčínem. „Vlaky z Kladna zastaví na kusé koleji ve stanici Praha-Bubny, kde vznikne provizorní nástupiště. To bude přiléhat ke stanici metra linky C Vltavská,“ řekl Lukáš Landsinger z odboru provozu osobní dopravy ČD. V pracovní dny však některé spoje v ranní a odpolední špičce skončí v Praze-Dejvicích nebo přímo ve stanici Bubny. U metra je totiž jen jedna kolej a ve špičce kapacitně nestačí. O víkendech budou v Dejvicích končit pouze spoje ze Středokluk, které využívají především zaměstnanci místních logistických center,“ dodal. U rychlíků ze směru Děčín a Ústí nad Labem je opatření vyřešeno od zahájení výluky do 3. 9. Vlaky pojedou do stanice Praha Masarykovo nádraží odklonem přes stanici Praha-Holešovice, upraveny budou odjezdy a příjezdy do stanice Praha Masarykovo nádraží. Od 4. 9. budou tyto rychlíky odkloněny do stanice Praha hl. n., vybrané vlaky budou pokračovat až dostanice Praha-Hostivař.

Rekonstrukce, která oficiálně odstartovala na začátku června, potrvá zhruba tři roky. Náklady na stavbu činí jednu a půl miliardy korun, z toho téměř miliardou přispěje EU.

Změny nastaly i v Brně. SŽDC tu až do září opravuje hlavní trať mezi Židenicemi a hlavním nádražím. Během tříměsíční opravy většina vlaků zastavuje buď v Židenicích nebo ve stanici Brno dolní nádraží nedaleko autobusového terminálu Zvonařka.


Průměrné hodnocení (7 hlasů): 3.86

Další články této rubriky

Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou

22.11.2024 - Dvě historické lokomotivy, které dohromady váží přibližně 280 tun, prověřily 17. října konstrukci pražského Branického mostu. Správa železnic jej od ledna rozšiřuje na dvojkolejný. Po první zrekonstruované koleji se jezdí už… »

České dráhy připomenou 60. narozeniny Bardotky. Vyjede na jihu MoravyČeské dráhy připomenou 60. narozeniny Bardotky. Vyjede na jihu Moravy

20.11.2024 - Legendární řada motorových lokomotiv bývalé řady T 478.1, později 751 a po modernizaci také 749, letos slaví 60 let od vyrobení prototypu. Při této příležitosti nasadí České dráhy lokomotivu T 478.1001 ve dnech 22. až 24.… »

Jízdenky na nový Baltic express jsou už v prodejiJízdenky na nový Baltic express jsou už v prodeji

17.11.2024 - České dráhy spustily prodej jízdenek na spoje Baltic express. Nová linka, která spojí přímým vlakem Českou republiku s polským Trojměstím, poprvé vyjede se začátkem nového jízdního řádu 15. prosince. Nabídne 4 páry vlaků… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika