Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Obstáli jsme v těžké zkoušce při stěhování hokejového národa

Obstáli jsme v těžké zkoušce při stěhování hokejového národa

3.6.2015 – autor: MARTIN HARÁK

Národní železniční dopravce přepravil během Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2015 téměř šedesát tisíc fanoušků z celé republiky i ze zahraničí. Kdo chtěl fandit přímo na místě, mohl využít pohodlí vlakových souprav, které byly v mnoha případech posíleny o další vozy. Navíc vyjely noční speciální posilové rychlíky z Prahy do Olomouce a vrcholem se staly přepravy hokejistů jednotkami Pendolino mezi Prahou a Ostravou.

Obstáli jsme ve zkoušce při stěhování hokejového národa

Cestování vlaky Českých drah bylo pro hokejová mužstva možná netradiční, ale určitě komfortní. Národní železniční dopravce získal možnost přepravy hokejových týmů ve výběrovém řízení a cesty hokejistů z různých zemí zajišťovaly mezi stanicemi Praha-Libeň a ostravským hlavním nádražím jednotky Pendolino. Na šesti se objevil reklamní polep s maskoty, králíky Bobem a Bobkem, a hrdým sdělením, že ČD jsou oficiálním partnerem Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2015. Díky Pendolinu šlo o nejrychlejší spojení, kterému daly týmy přednost před autobusovou a dokonce i leteckou přepravou.

„Na pravidelných spojích byly při dodržení značných bezpečnostních opatření vyčleněny vždy jeden až čtyři vozy. Všechny jednotky prošly pyrotechnickou prohlídkou, na palubě byli k dispozici policisté a hokejové týmy byly ve vlaku oddělené od ostatních cestujících. Z Ostravy do Prahy jsme před čtvrtfinále přepravili běloruský a finský tým, v opačném směru pak Švýcary a Švédy. Po čtvrtfinále jsme mezi moravskoslezskou metropolí a Prahou zabezpečili přepravu hráčů z USA, Ruska, Švédska a navíc ještě ze Švýcarska, včetně jejich doprovodu a rozhodčích,“ říká ředitel Odboru obchodu osobní dopravy ČD Jiří Ješeta.

CityElefant jezdil až do Olomouce

Fanouškům ledního hokeje vyšly České dráhy vstříc především posilovými vlaky po odehraných zápasech jak mezi libeňským a pražským hlavním nádražím, tak i na trase Praha-Libeň – Pardubice – Česká Třebová – Olomouc hl. n., které zabezpečovaly jednotky CityElefant. V jednom případě tento vlak jel přes Ostravu až do Bohumína. V případě prodloužení zápasů byl odjezd posilových vlaků operativně posunut zhruba o čtyřicet minut od ukončení zápasu. K O2 areně v Praze, kde bojoval mimo jiné i český tým, to bylo nejblíže ze stanice Praha-Libeň, případně z vysočanského nádraží. Právě v Libni v době šampionátu zastavovaly i vybrané vlaky vyšší kvality, které těmito stanicemi běžně projíždějí. „Šlo o více než dvacítku vlaků, které přivážely nebo odvážely fanoušky z Ostravy, Olomouce nebo Brna. Mimopražští fanoušci se od nádraží k hale dostali po dobře značené cestě s perfektní navigací, kde nikdo opravdu nemohl zabloudit,“ potvrzuje jeden z organizátorů ČD Pavel Kožený.

Velký zájem byl o speciální nabídku VLAK+ hokej

Navíc i některé vlaky od Plzně jely mimořádně přes pražské hlavní nádraží až do stanice Praha-Libeň a řada běžných spojů především z Moravy směrem do Prahy byla posílena až o pět vozů. Kdo mířil do Ostravy, měl to k hokejové aréně nejblíže ze stanice Ostrava-Svinov, kde zastavují všechny, tedy i dálkové vlaky vyšší kvality. Ty také zajistily zájemcům rychlé spojení z Letiště Leoše Janáčka z nového nádraží Mošnov, Ostrava Airport. Kdo si zvolil cestu na hokej vlakem, měl jedinečnou možnost využít slevu VLAK+ hokej. Šlo o zpáteční jízdenku, kde se za cestu na zápas zaplatilo obyčejné jízdné a zpáteční cesta byla zdarma. Tuto výhodnou nabídku využilo okolo patnácti tisíc fanoušků.

Například tři skupiny fandů z Břeclavska a Hodonínska, kteří směřovali na hokejový zápas Česka s Francií do Prahy, využily EuroCity Slovenská strela hlavně díky nekomplikovanému přesunu. „Autem bychom nejeli, chceme si dát cestou nějaké pivko a popovídat si. Těšíme se nejen na vlastní hokej, ale i do Prahy, kam se běžně nedostaneme. A jízdenka VLAK+ hokej nám ušetřila spoustu peněz,“ řekl „mluvčí“ skupiny Pavel.

Spokojena byla i obsluha vlaků. „Problémy s fandy jsme nezaznamenali, naopak řada z nich byla nadšená z jízdy vlakem, který patrně jindy nevyužívají,“ sdělila Dana Korčáková, jedna z břeclavských vlakvedoucích ze ZAP Brno.

ČD posílily pět desítek spojů

V případě prodloužení zápasu dispečeři Českých drah, ve spolupráci se zaměstnanci ZAP, operativně domlouvali odkládání odjezdu posilových vlaků. „Zaměstnanec ZAP u O2 areny sledoval pohyb hokejových fanoušků, především pak jejich množství, a s našimi dispečery řešil případné posunutí odjezdu nočních spojů. Během šampionátu jsme posílili okolo pěti desítek vlaků a přidali necelou stovku posilových vozů,“ upřesnil šéfdispečer Lukáš Zástěra.

Ač se přepravy týmů plánovaly do­pře­du, těsně před jízdami nastala řada změn, jimž se dopravce snažil vyhovět. Příkladem může být odjezd běloruského týmu o den dříve. „Dispečeři a rezervační pracoviště zvládli vše bez problémů, za což jim patří velký dík, stejně tak i všem zaměstnancům ZAP, ať už vlakovým četám či osobním pokladníkům, kteří odbavovali zákazníky nebo podávali informace o změnách. Zabodovali i operátoři Kontaktního centra. Poděkování patří také zaměstnancům DKV. Všichni dokázali, že jim na dobrém jménu ČD záleží," shrnul spolupráci celého úseku osobní dopravy člen představenstva Michal Štěpán.                


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 4

Další články této rubriky

ČD chystají další velké investiceČD chystají další velké investice

22.10.2020 - České dráhy hodlají v dalších pěti letech dále investovat do obnovy vozidlového parku, rekonstrukce a výstavby zázemí a ETCS. Na šestém ročníku Železniční konference Pardubice 2020, která se prvně uskutečnila i formou on-line… »

Nadační fond Skupiny ČD rozdělil prvních 400 tisíc korunNadační fond Skupiny ČD rozdělil prvních 400 tisíc korun

30.9.2020 - Správní rada Nadačního fondu Skupiny ČD – ŽELEZNICE SRDCEM rozdělila prvních 400 tisíc korun z transparentního účtu. Příjemci jsou zaměstnanci Českých drah, kteří utrpěli zranění při nedávných vážných nehodách u… »

Spolupráce NRZP a ČD pokračujeSpolupráce NRZP a ČD pokračuje

29.9.2020 - Více než šest stovek bezbariérových vozů a jednotek, přes 5 000 bezbariérových spojů každý den, což představuje více než dvě třetiny denně vypravených vlaků Českých drah, či unikátní společně vyvinutý objednávkový… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika