Železničář / Zpravodajství / Nový most v Pardubicích už spojil oba břehy
Nový most v Pardubicích už spojil oba břehy
20.9.2023
Modernizace trati mezi Pardubicemi a Stéblovou se blíží k závěru. Dalším důležitým krokem bylo srpnové vysunutí železničního mostu o hmotnosti 1 350 tun přes Labe v Pardubicích do jeho finální polohy. Vlaky přes něj začnou jezdit letos v prosinci.

Dělníci 140 metrů dlouhou konstrukci dávali dohromady na pravém břehu řeky. Pokračující montáží celou konstrukci postupně vysouvali nad vodu, až dosáhli levého břehu. Provoz na trati Pardubice – Hradec Králové nicméně zůstal zachovaný, protože původní most posunuli stavbaři několik metrů proti proudu a napojili na něj koleje. Dvoukolejný most umožní vyšší rychlost vlaků, jež již nebudou muset křižovat, a provoz na něm bude výrazně tišší. Od 7. října do 19. prosince se proto uskuteční výluka mezi Rosicemi a hlavním nádražím a zároveň mezi Rosicemi a Chrudimí. Během ní dělníci napojí trať z původní stopy na novou stavbu. Téměř hotová je i samotná modernizace trati z Pardubic do Stéblové. Úsek je dvoukolejný, opravené jsou zastávky a přejezdy.
Další články této rubriky
Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončil
30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »