Železničář / Zpravodajství / Nový most v Pardubicích už spojil oba břehy
Nový most v Pardubicích už spojil oba břehy
20.9.2023
Modernizace trati mezi Pardubicemi a Stéblovou se blíží k závěru. Dalším důležitým krokem bylo srpnové vysunutí železničního mostu o hmotnosti 1 350 tun přes Labe v Pardubicích do jeho finální polohy. Vlaky přes něj začnou jezdit letos v prosinci.

Dělníci 140 metrů dlouhou konstrukci dávali dohromady na pravém břehu řeky. Pokračující montáží celou konstrukci postupně vysouvali nad vodu, až dosáhli levého břehu. Provoz na trati Pardubice – Hradec Králové nicméně zůstal zachovaný, protože původní most posunuli stavbaři několik metrů proti proudu a napojili na něj koleje. Dvoukolejný most umožní vyšší rychlost vlaků, jež již nebudou muset křižovat, a provoz na něm bude výrazně tišší. Od 7. října do 19. prosince se proto uskuteční výluka mezi Rosicemi a hlavním nádražím a zároveň mezi Rosicemi a Chrudimí. Během ní dělníci napojí trať z původní stopy na novou stavbu. Téměř hotová je i samotná modernizace trati z Pardubic do Stéblové. Úsek je dvoukolejný, opravené jsou zastávky a přejezdy.
Další články této rubriky
ČD opět uspěly v anketě Nejdůvěryhodnější značka 2023
6.12.2023 - České dráhy po roce opět zvítězily v anketě Nejdůvěryhodnější značka 2023, a to v kategorii Poskytovatel dopravních služeb. Dopravce tak obhájil loňské vítězství a celkově už v této anketě posbíral šest cen. ČD zvítězily… »
V Olomouckém kraji vyrazil do provozu osmý RegioPanter
5.12.2023 - České dráhy od společnosti Škoda Group převzaly a uvedly do pravidelného provozu již osmý vlak RegioPanter řady 640.2. Nová jednotka určená pro tratě Olomouckého kraje nese označení 640.214. Poprvé jednotka vyjela 15. listopadu… »
Převzali jsme letošní devátý a desátý Vectron
4.12.2023 - České dráhy v říjnu převzaly další dvě lokomotivy Siemens Vectron od leasingové společnosti RSL. Letos už zbývají dodat poslední dva plánované stroje. Jejich předání je plánované na prosinec. V roce 2024 poskytne společnost… »