Železničář / Zpravodajství / Nový most v Pardubicích už spojil oba břehy
Nový most v Pardubicích už spojil oba břehy
20.9.2023
Modernizace trati mezi Pardubicemi a Stéblovou se blíží k závěru. Dalším důležitým krokem bylo srpnové vysunutí železničního mostu o hmotnosti 1 350 tun přes Labe v Pardubicích do jeho finální polohy. Vlaky přes něj začnou jezdit letos v prosinci.
Dělníci 140 metrů dlouhou konstrukci dávali dohromady na pravém břehu řeky. Pokračující montáží celou konstrukci postupně vysouvali nad vodu, až dosáhli levého břehu. Provoz na trati Pardubice – Hradec Králové nicméně zůstal zachovaný, protože původní most posunuli stavbaři několik metrů proti proudu a napojili na něj koleje. Dvoukolejný most umožní vyšší rychlost vlaků, jež již nebudou muset křižovat, a provoz na něm bude výrazně tišší. Od 7. října do 19. prosince se proto uskuteční výluka mezi Rosicemi a hlavním nádražím a zároveň mezi Rosicemi a Chrudimí. Během ní dělníci napojí trať z původní stopy na novou stavbu. Téměř hotová je i samotná modernizace trati z Pardubic do Stéblové. Úsek je dvoukolejný, opravené jsou zastávky a přejezdy.
Další články této rubriky
Do Krupky přijel po 17 letech pravidelný vlak po Kozí dráze
21.10.2024 - Zástupy místních i turistů se přišly o víkendu 21. a 22. září 2024 podívat na první provozní víkend znovuobnovené trati z Telnice do Krupky. Po této devítikilometrové části takzvané Kozí dráhy projel poslední vlak v roce 2010,… »
Strojírna předvedla první výhybku pro vysokorychlostní tratě
19.10.2024 - Výhybkárna a strojírna (DTVS), která se v Prostějově specializuje na výrobu železničních a tramvajových výhybek, nedávno představila první v tuzemsku sestrojenou výhybku určenou pro vysokorychlostní železniční tratě. Nové… »
Místo přejezdu ve Studénce vznikne podjezd
17.10.2024 - Správa železnic nahradí přejezd na koridorové trati, kde se v červenci 2015 střetlo Pendolino s polským kamionem a zemřeli tři lidé. Vypsala výběrové řízení na zhotovitele podjezdu ve Studénce. Ten bude určen pro osobní auta,… »