Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Naše nejstrmější železnice oslavila kulatých 120 let

Naše nejstrmější železnice oslavila kulatých 120 let

10.8.2022 – autor: PETR SLONEK

Přesně před 120 lety začal provoz na trati z Tanvaldu do tehdejšího Hirschbergu, dnes Sklářské Poruby v Polsku. Trať vznikla především pro přepravu slezského uhlí do průmyslového Liberecka.

Naše nejstrmější železnice oslavila kulatých 120 let
V úseku Tanvald – Grüntal (dnešní Kořenov) si stavitelé na sklonu až 60 ‰ vypomohli Abbtovou ozubnicí. Dne 30. června 1902 byl slavnostně zahájen provoz v úseku Tanvald – Grüntal. A 1. října 1902 přijel do Grüntalu první nákladní vlak z Hirschbergu, osobní vlaky začaly jezdit 20. října téhož roku. O prvním červencovém víkendu se proto odehrály oslavy jubilea nejstrmější české železnice. Centrem dění se stalo nádraží v Kořenově. V sobotu 2. 7. mohli návštěvníci přijet zvláštním vlakem z Prahy přímo do Kořenova. V čele vlaku stanula lokomotiva Brejlovec. Po oba dny se zájemci mohli mezi Kořenovem a Sklářskou Porubou svézt lokomotivou 464.202 Rosnička.  


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Začala oprava historicky cenné nádražní budovy v ŽatciZačala oprava historicky cenné nádražní budovy v Žatci

23.2.2024 - Správa železnic zahájila opravu památkově chráněné nádražní budovy v Žatci. Stavební práce v hodnotě bezmála 99 milionů korun provede společnost Chládek & Tintěra. Do konce příštího roku projde obnovou nejen střecha a… »

Připravuje se modernizace úseku z Výstaviště do Dejvic Připravuje se modernizace úseku z Výstaviště do Dejvic

22.2.2024 - Správa železnic hledá projektanta modernizace úseku z Výstaviště do Dejvic. Vítěz vytvoří projekt pro téměř tříkilometrový úsek mezi již budovanou zastávkou na Výstavišti a stanicí v Dejvicích. Ta bude nově umístěna v… »

Plzeňské nádraží opět září novotouPlzeňské nádraží opět září novotou

18.2.2024 - Po téměř tříleté rekonstrukci v hodnotě zhruba jedné miliardy korun se počátkem ledna otevřela památkově chráněná budova hlavního nádraží v Plzni z roku 1907. Celý objekt, jímž denně projde až 20 tisíc cestujících, má… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika