Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Nádraží ve Veleslavíně se přesune pod zem

Nádraží ve Veleslavíně se přesune pod zem

28.9.2023

Správa železnic v srpnu vybrala projektanta pro úsek modernizace trati mezi pražským Veleslavínem a Ruzyní. Dokumentaci pro společné povolení vytvoří společnosti SUDOP Praha a Moravia Consult Olomouc za zhruba 212 milionů korun.

Nádraží ve Veleslavíně se přesune pod zem

Největší změnou v rámci celé stavby projde právě nádraží na Veleslavíně. Jeho konečná podoba vzešla z architektonické soutěže. Koleje i nástupiště se přesunou pod zem, cestující zde navíc získají pohodlnější přestup na metro. Moderní parametry však dostane celý navazující úsek. Přibude nová zastávka Praha-Liboc, zmodernizovaná stanice Praha-Ruzyně se přemístí na opačnou stranu Drnovské ulice. Vlaky zde rovněž mají v budoucnu podstatně zrychlit. Například v úseku, kde je dnes traťová rychlost pouhých 40 km/h, se zvýší na dvojnásobek. Předpokládané náklady na stavbu dosahují téměř 10 miliard korun, práce by měly začít na konci roku 2026 a potrvají přibližně tři roky.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Začala oprava historicky cenné nádražní budovy v ŽatciZačala oprava historicky cenné nádražní budovy v Žatci

23.2.2024 - Správa železnic zahájila opravu památkově chráněné nádražní budovy v Žatci. Stavební práce v hodnotě bezmála 99 milionů korun provede společnost Chládek & Tintěra. Do konce příštího roku projde obnovou nejen střecha a… »

Připravuje se modernizace úseku z Výstaviště do Dejvic Připravuje se modernizace úseku z Výstaviště do Dejvic

22.2.2024 - Správa železnic hledá projektanta modernizace úseku z Výstaviště do Dejvic. Vítěz vytvoří projekt pro téměř tříkilometrový úsek mezi již budovanou zastávkou na Výstavišti a stanicí v Dejvicích. Ta bude nově umístěna v… »

Plzeňské nádraží opět září novotouPlzeňské nádraží opět září novotou

18.2.2024 - Po téměř tříleté rekonstrukci v hodnotě zhruba jedné miliardy korun se počátkem ledna otevřela památkově chráněná budova hlavního nádraží v Plzni z roku 1907. Celý objekt, jímž denně projde až 20 tisíc cestujících, má… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika