Železničář / Zpravodajství / Na Ústeckoorlicku časem vzniknou dva tunely
Na Ústeckoorlicku časem vzniknou dva tunely
25.7.2017 – autor: MARTIN HARÁK
Jeden z posledních nezmodernizovaných úseků 1. tranzitního koridoru leží mezi Chocní a Ústím nad Orlicí. Zamýšlená optimalizace se nyní nachází ve fázi aktualizace takzvané zelené varianty ze studie proveditelnosti. Prověřena bude nejen ekonomická efektivnost, ale i dodržení hlukových limitů.
Pokud vše půjde podle plánu, měly by na přeložené trase vzniknout hned dva nové tunely – první s názvem Hemže v délce 1,15 km a druhý, Oucmanický v délce takřka 5 km. Současně by měly vzniknout dva mosty přes Tichou Orlici o délkách 588 a 295 metrů. Tím by zaniklo poslední traťové rychlostní omezení na prvním koridoru. Rychlost bude projektována na 120 až 160 km/h. Předpoklad zahájení prací je stanoveno do období po roce 2020. S tělesem stávající trati se počítá jako s variantou pro zachování regionální osobní dopravy.
Další články této rubriky
Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou
22.11.2024 - Dvě historické lokomotivy, které dohromady váží přibližně 280 tun, prověřily 17. října konstrukci pražského Branického mostu. Správa železnic jej od ledna rozšiřuje na dvojkolejný. Po první zrekonstruované koleji se jezdí už… »
České dráhy připomenou 60. narozeniny Bardotky. Vyjede na jihu Moravy
20.11.2024 - Legendární řada motorových lokomotiv bývalé řady T 478.1, později 751 a po modernizaci také 749, letos slaví 60 let od vyrobení prototypu. Při této příležitosti nasadí České dráhy lokomotivu T 478.1001 ve dnech 22. až 24.… »
Jízdenky na nový Baltic express jsou už v prodeji
17.11.2024 - České dráhy spustily prodej jízdenek na spoje Baltic express. Nová linka, která spojí přímým vlakem Českou republiku s polským Trojměstím, poprvé vyjede se začátkem nového jízdního řádu 15. prosince. Nabídne 4 páry vlaků… »