Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Na Masarykově nádraží fungují nové pokladny

Na Masarykově nádraží fungují nové pokladny

4.9.2019 – autor: JOSEF HOLEK

Cestující mohou na pražském Masarykově nádraží využívat zcela nové pokladny. Ty jsou umístěné výrazně blíž k nástupištím, což zjednoduší lidem jízdu vlakem. Nová šestice přepážek ČD včetně zázemí pro personál vyšla na více než čtrnáct milionů korun. Stavební práce na nádraží, které patří národnímu dopravci, tím ale zdaleka nekončí.

Na Masarykově nádraží fungují nové pokladny

Další část Masarykova nádraží v Praze září novotou. Po kompletně opravené vstupní části odjezdové haly, prostorách pro obchůdky a nových toaletách se cestující v polovině srpna dočkali i nových pokladen. Jsou situované ve stejném traktu jako ty původní, nicméně přístupné přímo z hlavní auly.

„Na Masarykově nádraží byly historicky umístěné daleko od odjezdové haly, nástupišť a současné hlavní přístupové cesty od výstupů ze stanice metra a od tramvají v Havlíčkově ulici. Proto jsme je v rámci rekonstrukce budovy přesunuli hned k prvnímu nástupišti. Odbavení bude rychlé a pohodlné,“ uvedl Radek Dvořák, místopředseda představenstva Českých drah. „Podíl zákazníků, kteří si jízdní doklady nakupují přes e-shop nebo mobilní aplikaci, postupně roste. Přesto pokladny stále mají svůj význam, zejména v Praze,“ dodal.

Cestujícím v jedné z nejvýznamnějších železničních stanic, kterou denně projde až 35 tisíc lidí, tak nyní slouží šest nových přepážek. Mohou využít mezinárodní pokladnu, vnitrostátní pokladny, informace a noční vnitrostátní pokladnu s okénkem do chodby. Prostor doplňují odjezdové monitory a dva dotykové elektronické informační panely s informacemi o odjezdech a příjezdech vlaků, jízdním řádem a řazením vlaků, které byly doposud řešeny papírovými vývěskami. Při výstavbě nových pokladen, jež přišly na zhruba 14,5 milionu korun, vzniklo i nové zázemí pro pokladní a personál stanice.

Srdcem moderní čtvrti

V souladu s harmonogramem dalších fází rekonstrukce začnou České dráhy směrem k Hybernské ulici v nejbližších týdnech budovat čekárnu a úschovnu zavazadel. „Hotové by měly být na přelomu roku a předpokládané náklady jsou kolem 3,6 milionu korun,“ zmínil Radek Dvořák. Dalších sto milionů korun spolkne oprava traktu B (blíže ke vstupu do metra), kterou v přízemí zdobí malá secesní sloupová dvorana. V patře pak najdou zaměstnanci dopravce nové nocležny anebo kanceláře. Stavbaři by se měli do práce pustit na podzim letošního roku, hotovi by měli být do dvou let.

„V příštím roce ještě vrátíme velkou restauraci do prostor, které na dlouhou dobu zabralo kasino. Zároveň do ní obnovíme přístup z Hybernské ulice, jako tomu bylo v době první republiky,“ doplnil Pavel Streblov, ředitel pro komerční výstavbu Penta Real Estate, společnosti, která je s ČD společně v konsorciu Masaryk Station Development. Celkové náklady na jeho rekonstrukci do roku 2021 přesáhnou částku čtvrt miliardy korun. „Nádraží by nemělo sloužit pouze cestujícím. Chceme, aby se stalo skutečnou součástí života místních obyvatel i návštěvníků Prahy. Do dvou let proto otevřeme další obchodní jednotky v jeho budově podél Hybernské ulice.“ V příštím desetiletí navíc okolo nádraží vyroste pod taktovkou Penty nová čtvrť Prague Central Business District, jejíž návrh před časem představila již nežijící architektka Zaha Hadid. O revitalizaci tohoto místa se ČD snaží déle než deset let.

Masarykovo nádraží je velmi důležitým dopravním uzlem. Nejen příměstská doprava se tu kříží s linkami tramvají a metrem trasy B. V docházkové vzdálenosti se nachází i autobusové nádraží na Florenci.  V budoucnu by měla odsud vést i železnice na Letiště Václava Havla v Ruzyni. 


Průměrné hodnocení (4 hlasů): 4.75

Další články této rubriky

Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou

22.11.2024 - Dvě historické lokomotivy, které dohromady váží přibližně 280 tun, prověřily 17. října konstrukci pražského Branického mostu. Správa železnic jej od ledna rozšiřuje na dvojkolejný. Po první zrekonstruované koleji se jezdí už… »

České dráhy připomenou 60. narozeniny Bardotky. Vyjede na jihu MoravyČeské dráhy připomenou 60. narozeniny Bardotky. Vyjede na jihu Moravy

20.11.2024 - Legendární řada motorových lokomotiv bývalé řady T 478.1, později 751 a po modernizaci také 749, letos slaví 60 let od vyrobení prototypu. Při této příležitosti nasadí České dráhy lokomotivu T 478.1001 ve dnech 22. až 24.… »

Jízdenky na nový Baltic express jsou už v prodejiJízdenky na nový Baltic express jsou už v prodeji

17.11.2024 - České dráhy spustily prodej jízdenek na spoje Baltic express. Nová linka, která spojí přímým vlakem Českou republiku s polským Trojměstím, poprvé vyjede se začátkem nového jízdního řádu 15. prosince. Nabídne 4 páry vlaků… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika