Železničář / Zpravodajství / Modernizace uzlu Pardubice letos z větší části skončí
Modernizace uzlu Pardubice letos z větší části skončí
16.5.2023
Správa železnic hodlá letos z velké části dokončit modernizaci železničního uzlu Pardubice, na které začala pracovat v září 2020. Náklady dosáhnou zhruba šesti miliard korun, na dalších 500 milionů korun přijde rekonstrukce výpravní budovy. Kompletní obnova železničního uzlu i nádraží by měla skončit v roce 2027.
Nyní končí práce ve výškové budově, jež bude sloužit jako školicí centrum. SŽ chce také na konci června zprovoznit čtvrté a páté nástupiště. Sneseno a zrekonstruováno bude třetí nástupiště, čímž se zprovozní dlouhý podchod. Zbývá dořešit, zda se dobuduje zastávka centrum. O této části se jedná a připravuje se rozpočet. Do příštího roku se protáhne výstavba lávky nad kolejištěm, která spojí prostor před nádražím s místní částí Dukla. Zatím se zkušebně postavila jedna část. Z nového autobusového terminálu B, který se otevře v létě, tak ještě nebude možné koridor překonat. Správa železnic připravuje i rekonstrukci nádražní budovy s odbavovací halou, která je památkově chráněná. Hotové je zaústění eskalátorů do haly. Příští rok být vypsána soutěž na zhotovitele a případně začít stavební práce.
Další články této rubriky
ČD kvůli nehodě zkontrolovaly lehátkové vozy Bcmz
23.7.2024 - V návaznosti na následky tragické nehody v Pardubicích přistoupily České dráhy k mimořádným prohlídkám lehátkových vozů řady Bcmz834. V rámci těchto kontrol byla u vozu provedena i stlačovací zkouška ve zkušebně kolejových… »
V Hodoníně se vzpomínalo na příjezd T. G. Masaryka
17.7.2024 - Město Hodonín si v červnu připomnělo 100. výročí návštěvy svého nejvýznamnějšího rodáka a prvního Československého prezidenta Tomáše Garriguea Masaryka. Ten navštívil rodné město 18. června 1924. S událostí se pojila… »
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »