Železničář / Zpravodajství / Modernizace trati z Kladna na Ostrovec začne letos
Modernizace trati z Kladna na Ostrovec začne letos
21.10.2022
Ještě letos na podzim, patrně v listopadu, by se mělo začít pracovat na modernizaci trati v úseku Kladno až Kladno-Ostrovec. Přibude zde druhá kolej, stavbaři zároveň kompletně obnoví kladenskou stanici včetně výpravní budovy.
V rámci úprav kolejiště vzniknou dvě ostrovní a jedno mimoúrovňové vnější nástupiště s délkami od 200 do 230 m. Mimoúrovňový přístup na nástupiště bude řešen podchodem, jeho bezbariérovost zajistí kombinace schodišť, výtahů a eskalátorů. Pro dojíždějící má být určeno i parkoviště P+R pro zhruba 270 automobilů. Opraví se přibližně 5,3 km trati až do Ostrovce. Jde o část modernizace propojení mezi Kladnem, Prahou a pražským letištěm Václava Havla, která je rozdělená na osm částí. Naplno práce začnou příští rok na jaře a hotovo by mělo být na konci roku 2024. Náklady na obnovu více než pětikilometrové kladenské části a přilehlých budov dosáhnou zhruba 3,7 miliardy korun bez DPH. Kladno je největší středočeské město se 70 tisíci obyvatel a na modernizaci dráhy včetně rozšíření z jedné na dvě koleje čeká 30 let.
Další články této rubriky
Ceny jízdného na ČD pro rok 2025 od půlky prosince vzrostou o 4,9 %
8.10.2024 - Ceny jízdného ve vlacích Českých drah se od 15. prosince zvýší průměrně o 4,9 %. Stane se tak na základě principu průběžné valorizace, který odráží inflaci a zvýšení nákladů za uplynulý rok. Cena jízdenky dospělého na… »
Mobilní signál ve vlacích vylepší 5G opakovače
7.10.2024 - Cestující se mohou těšit na kvalitní pokrytí mobilním signálem po celou dobu jízdy. České dráhy vypsaly soutěž na dodavatele 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino, railjet a InterPanter v předpokládaných nákladech… »
Obnova trati pod Vyšehradem zvýší kapacitu
2.10.2024 - Správa železnic připravuje zkapacitnění frekventované trati mezi pražským hlavním a smíchovským nádražím. Vyhlásila už výběrové řízení na projektanta úprav úseku mezi jižním vyústěním vinohradských tunelů a začátkem… »