Železničář / Zpravodajství / Modernizace trati u Kolína má kladné stanovisko
Modernizace trati u Kolína má kladné stanovisko
15.5.2020 – autor: JOSEF HOLEK Foto: SPRÁVA ŽELEZNIC
Modernizace trati mezi Kolínem a Nymburkem, která je naplánovaná na období mezi lety 2023 a 2028, dostala od ministerstva životního prostředí kladné stanovisko v procesu posuzování vlivu stavby na okolí (EIA).
Nedílnou součástí projektu je i nová, Libická spojka. Ta v úseku mezi Velkým Osekem a Libicí nad Cidlinou propojí tratě od Hradce Králové na Nymburk a Čelákovice, resp. Prahu. Správa železnic aktuálně dopracovává dvě varianty propojení, jedna z nich poté poputuje k územnímu rozhodnutí. Zároveň se aktualizuje studie proveditelnosti, která bude hotová v řádu měsíců. Modernizace si vyžádá výměnu železničního svršku a spodku, rekonstrukci mostů a propustků na stávající trati a výstavbu nových mostních objektů na nové části. Chystá se rekonstrukce či vybudování nového staničního a traťového zabezpečovací zařízení. Zrušeny budou i některé přejezdy – nahradí je mimoúrovňová křížení, některé zaniknou úplně. Maximální rychlost se zvedne ze 120 km/h na 160 km/h.
Další články této rubriky
Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou
22.11.2024 - Dvě historické lokomotivy, které dohromady váží přibližně 280 tun, prověřily 17. října konstrukci pražského Branického mostu. Správa železnic jej od ledna rozšiřuje na dvojkolejný. Po první zrekonstruované koleji se jezdí už… »
České dráhy připomenou 60. narozeniny Bardotky. Vyjede na jihu Moravy
20.11.2024 - Legendární řada motorových lokomotiv bývalé řady T 478.1, později 751 a po modernizaci také 749, letos slaví 60 let od vyrobení prototypu. Při této příležitosti nasadí České dráhy lokomotivu T 478.1001 ve dnech 22. až 24.… »
Jízdenky na nový Baltic express jsou už v prodeji
17.11.2024 - České dráhy spustily prodej jízdenek na spoje Baltic express. Nová linka, která spojí přímým vlakem Českou republiku s polským Trojměstím, poprvé vyjede se začátkem nového jízdního řádu 15. prosince. Nabídne 4 páry vlaků… »