Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Model jízdního řádu se na přechodu Horní Dvořiště nezmění

Model jízdního řádu se na přechodu Horní Dvořiště nezmění

26.4.2018 – autor: JOSEF HOLEK

České dráhy se na jihu Čech domluvily na další spolupráci s rakouským dopravcem ÖBB. Příští rok budou jezdit podle stávajícího modelu jízdního řádu jako doposud. Zachovány zůstanou mezistátní osobní vlaky z Českých Budějovic i Jižní expresy mířící z Prahy do Lince. V přípravě je rovněž jízda zvláštního protokolárního vlaku z Lince na Národní den železnice. Zástupci Českých drah a partnerských ÖBB se sešli v úterý 21. března na Lipně.

Model jízdního řádu se na přechodu Horní Dvořiště nezmění

„Naše jednání se týkalo segmentu regionální i dálkové dopravy. Současný jízdní řád platí na základě požadavku objednatelů, tedy Země Horní Rakousko a Jihočeského kraje. České dráhy ho s ÖBB už před lety sestavily tak, aby vlaky jezdily přímo,“ informoval Jiří Kafka, obchodní ředitel českobudějovického Regionálního obchodního centra ČD.  „V dalších letech chceme nadále spolupracovat, pakliže obstojíme jako dopravci ve svých regionech,“ upřesnil Kafka s tím, že smlouva ČD s Jihočeským krajem končí příští rok. Pak bude kraj dopravce vybírat formou soutěže. Stejný scénář čeká i ÖBB v Rakousku.

Cestujících přibývá

České dráhy hodlají s ÖBB spolupracovat i na Národním dni železnice, který se letos uskuteční v Českých Budějovicích. Na schůzce, které se kromě Kafky zúčastnil i jeho protějšek z Lince Paul Sonnleitner, se plánovala i návštěva jednotky city­jet ÖBB. „Šlo by o protokolární vlak, který přijede z Lince a přiveze vedle řady návštěvníků také nejvýše postavené zástupce Horního Rakouska a ÖBB,“ zmínil Jiří Kafka. „Vystavili bychom jej ve Světě změny po boku našich moderních vlaků,“ nastínil dohodu s odborem osobní dopravy Generálního ředitelství ČD.

Oba obchodní partneři se podílejí na mezinárodní železniční dopravě už desítky let. Spolupráci si chválí i díky neustále narůstajícímu počtu cestujících. „Zvláště minulý rok, když začaly jezdit expresy, nám počet cestujících vyskočil o polovinu. Pozadu nezůstává ani regionální doprava,“ zmínil Sonnleitner. „S Českými drahami spolupracujeme rádi. Naši kolegové z Čech jsou přátelští a vstřícní. Vždy nám jde společně o to, abychom uspokojili cestující a poskytli kvalitní služby. Za to jim velmi děkuji,“ uzavřel regionální šéf ÖBB.


Průměrné hodnocení (6 hlasů): 4.83

Další články této rubriky

Připravuje se modernizace úseku z Výstaviště do Dejvic Připravuje se modernizace úseku z Výstaviště do Dejvic

22.2.2024 - Správa železnic hledá projektanta modernizace úseku z Výstaviště do Dejvic. Vítěz vytvoří projekt pro téměř tříkilometrový úsek mezi již budovanou zastávkou na Výstavišti a stanicí v Dejvicích. Ta bude nově umístěna v… »

Plzeňské nádraží opět září novotouPlzeňské nádraží opět září novotou

18.2.2024 - Po téměř tříleté rekonstrukci v hodnotě zhruba jedné miliardy korun se počátkem ledna otevřela památkově chráněná budova hlavního nádraží v Plzni z roku 1907. Celý objekt, jímž denně projde až 20 tisíc cestujících, má… »

Vyjel jubilejní 800. Mattoni expressVyjel jubilejní 800. Mattoni express

15.2.2024 - Ze stanice Vojkovice nad Ohří se 16. ledna odpoledne vydal na cestu jubilejní 800. Mattoni express, kterým ČD Cargo ve spolupráci s dopravcem Railsystém zajišťuje přepravu nealkoholických nápojů společnosti Mattoni 1873 z Kyselky do… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika