Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Minibary lákají především na přijatelné ceny

Minibary lákají především na přijatelné ceny

5.2.2015 – autor: PETR SLONEK

Gastronomické služby ve vlacích Českých drah prošly v posledních letech výraznou proměnou. Jednou z novinek se loni v prosinci v rámci pravidelné změny jízdního řádu stalo zavedení pojízdného minibaru. Jde o službu logisticky zajišťovanou ČD prostřednictvím vlakušek ve vlacích kategorie Expres na lince Praha – Ostrava – Žilina.

Minibary lákají především na přijatelné ceny

Cestující díky tomu mají v průběhu cesty vlakem například teplé a studené nápoje, snacky, sušenky či croissanty. Cílem služby je nabídnout zákazníkům občerstvení přímo na místo bez nutnosti opouštět vůz nebo zavazadla, a to především s důrazem na cenovou přijatelnost.

Nabídka se osvědčila, uvažuje se o rozšíření

A jak se novinka po několika týdnech fungování osvědčila? Pasažéři podle cateringového specialisty z Odboru obchodu osobní dopravy Českých drah Radka Korselta oceňují především cenovou nabídku, která ale zároveň není příznivá na úkor kvality nabízených produktů. Například teplé nápoje – instantní ká-
va, cappuccino nebo několik druhů čaje – stojí pouhých 10 korun, půllitrová lahev perlivé či neperlivé vody přijde na 12 Kč, stejně velká lahev Coca-Coly na 25 Kč a stejnou částku zaplatí konzumenti za nealkoholické pivo Birell.

A podobná cenová hladina je i u drobného občerstvení. Croissant, BeBe sušenky či cereální tyčinka přijdou na 15 korun, Tatranka stojí dokonce jen desetikorunu stejně jako třeba lentilky. „Cestující cenovou nabídku vnímají pozitivně. I proto nevylučujeme do budoucnosti rozšíření služeb minibaru na další destinace,“ řekl Radek Korselt. Samotný sortiment bude upravován a dále rozšiřován podle poptávky. „Po zhruba měsíci fungování můžeme říci, že provoz minibaru se bez problémů rozběhl,“ doplnil.

Chybějící voda se doplní v České Třebové

V prvních dnech se musely řešit jen drobnosti technického rázu, související s provozováním této služby. V minibarech se například v průběhu cesty nedostávalo teplé a studené vody. Tato skutečnost se však podařila vyřešit tím, že se doplní ve stanici Česká Třebová.

Pojízdné vozíky se změnou jízdního řádu 2014/2015 nahradily částečné omezení provozu jídelních vozů. V soupravách všech dotčených expresů je nyní vždy rezervováno jedno kupé, kde je uskladněno veškeré nabízené zboží. To pak vlakušky při cestě nabízejí prostřednictvím minibarů sedícím cestujícím. Pokud sortiment dojde, musí se co nejdříve doplnit.           


Průměrné hodnocení (8 hlasů): 3.5

Další články této rubriky

Cestování do Německa během léta s povinnými místenkamiCestování do Německa během léta s povinnými místenkami

19.5.2024 - Mezistátní vlaky EC mezi ČR a Německem na lince z Prahy přes Drážďany a Berlín do Hamburku a dalších severoněmeckých měst bude od 1. června do 1. září 2024 možné použít jen s povinnou místenkou. Dočasnou změnu zavádí… »

Začala další sezona v ČD Muzeu LužnáZačala další sezona v ČD Muzeu Lužná

16.5.2024 - Poslední dubnový víkend odstartovala nová sezona v ČD Muzeu Lužná u Rakovníka. Návštěvníci se mohli projet na nově prodloužené úzkorozchodné drážce v areálu muzea, připraveny byly rovněž jízdy historického vlaku s parní… »

ČD Cargo nasadilo svůj první duální VectronČD Cargo nasadilo svůj první duální Vectron

15.5.2024 - Park hnacích vozidel naší dceřiné společnosti ČD Cargo posílila na začátku dubna lokomotiva s číslem 248.082. Jedná se o Vectron Dual Mode od výrobce vozidel Siemens, tedy o lokomotivu stejného typu, jakou ČD Cargo testovalo ve… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika