Železničář / Zpravodajství / Minibary lákají především na přijatelné ceny
Minibary lákají především na přijatelné ceny
5.2.2015 – autor: PETR SLONEK
Gastronomické služby ve vlacích Českých drah prošly v posledních letech výraznou proměnou. Jednou z novinek se loni v prosinci v rámci pravidelné změny jízdního řádu stalo zavedení pojízdného minibaru. Jde o službu logisticky zajišťovanou ČD prostřednictvím vlakušek ve vlacích kategorie Expres na lince Praha – Ostrava – Žilina.
Cestující díky tomu mají v průběhu cesty vlakem například teplé a studené nápoje, snacky, sušenky či croissanty. Cílem služby je nabídnout zákazníkům občerstvení přímo na místo bez nutnosti opouštět vůz nebo zavazadla, a to především s důrazem na cenovou přijatelnost.
Nabídka se osvědčila, uvažuje se o rozšíření
A jak se novinka po několika týdnech fungování osvědčila? Pasažéři podle cateringového specialisty z Odboru obchodu osobní dopravy Českých drah Radka Korselta oceňují především cenovou nabídku, která ale zároveň není příznivá na úkor kvality nabízených produktů. Například teplé nápoje – instantní ká-
va, cappuccino nebo několik druhů čaje – stojí pouhých 10 korun, půllitrová lahev perlivé či neperlivé vody přijde na 12 Kč, stejně velká lahev Coca-Coly na 25 Kč a stejnou částku zaplatí konzumenti za nealkoholické pivo Birell.
A podobná cenová hladina je i u drobného občerstvení. Croissant, BeBe sušenky či cereální tyčinka přijdou na 15 korun, Tatranka stojí dokonce jen desetikorunu stejně jako třeba lentilky. „Cestující cenovou nabídku vnímají pozitivně. I proto nevylučujeme do budoucnosti rozšíření služeb minibaru na další destinace,“ řekl Radek Korselt. Samotný sortiment bude upravován a dále rozšiřován podle poptávky. „Po zhruba měsíci fungování můžeme říci, že provoz minibaru se bez problémů rozběhl,“ doplnil.
Chybějící voda se doplní v České Třebové
V prvních dnech se musely řešit jen drobnosti technického rázu, související s provozováním této služby. V minibarech se například v průběhu cesty nedostávalo teplé a studené vody. Tato skutečnost se však podařila vyřešit tím, že se doplní ve stanici Česká Třebová.
Pojízdné vozíky se změnou jízdního řádu 2014/2015 nahradily částečné omezení provozu jídelních vozů. V soupravách všech dotčených expresů je nyní vždy rezervováno jedno kupé, kde je uskladněno veškeré nabízené zboží. To pak vlakušky při cestě nabízejí prostřednictvím minibarů sedícím cestujícím. Pokud sortiment dojde, musí se co nejdříve doplnit.
Další články této rubriky
Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou
22.11.2024 - Dvě historické lokomotivy, které dohromady váží přibližně 280 tun, prověřily 17. října konstrukci pražského Branického mostu. Správa železnic jej od ledna rozšiřuje na dvojkolejný. Po první zrekonstruované koleji se jezdí už… »
České dráhy připomenou 60. narozeniny Bardotky. Vyjede na jihu Moravy
20.11.2024 - Legendární řada motorových lokomotiv bývalé řady T 478.1, později 751 a po modernizaci také 749, letos slaví 60 let od vyrobení prototypu. Při této příležitosti nasadí České dráhy lokomotivu T 478.1001 ve dnech 22. až 24.… »
Jízdenky na nový Baltic express jsou už v prodeji
17.11.2024 - České dráhy spustily prodej jízdenek na spoje Baltic express. Nová linka, která spojí přímým vlakem Českou republiku s polským Trojměstím, poprvé vyjede se začátkem nového jízdního řádu 15. prosince. Nabídne 4 páry vlaků… »