Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Milovníky pěnivého moku odvezly tradiční expresy

Milovníky pěnivého moku odvezly tradiční expresy

2.9.2015 – autor: VÁCLAV RUBEŠ

Hlahol, zpěv, staccato kolejnic a hlavně potoky piva. Takové byly tradiční slavnosti rodinného pivovaru Chodovar v Chodové Plané, kam České dráhy odvezly dvěma páry zvláštních vlaků stovky návštěvníků oslav. Karlovarský i Plzeňský Chodovar expres vyjel v sobotu 22. srpna již podesáté.

Milovníky pěnivého moku odvezly tradiční expresy

Hektorem přes Bečov, Banglí přes Tachov

Stejně jako v předchozích ročnících jely zvláštní spoje nezvyklými trasami. Plzeňský Chodovar expres vedený strojem 742.385 ČD Cargo se z plzeňského hlavní nádraží vydal osm minut před půl devátou a jeho cesta vedla přes Staňkov, Horšovský Týn, Tachov a Planou u Mariánských Lázní. Karlovarský vlak piva a zábavy, v čele s tradičním historickým malým Hektorem T 435.0145, vyrazil z lázeňského města v deset dopoledne, projel po trati číslo 149 vedoucí působivým údolím říčky Teplé a přivezl i cestující z Mariánských Lázní. Cílovou destinací obou vlaků se stala Chodová Planá, kde se kolem poledne sjely u ostrovního nástupiště. Zatímco se zhruba dvě stovky cestujících (na některých z nich bylo znát, že náklonnost k místní značce projevili již cestou) přesouvaly do areálu pivovaru Chodovar, na personál vlaku, tradičně posílený řadou dobrovolníků, čekalo ještě „otočení“ souprav pro večerní cestu zpět a jejich „uklizení“ na manipulační kolej. Stanici, kde běžně zastavují jen osobní vlaky, ten den totiž čekal nebývalý provoz. Pro lepší dostupnost oslav i dalších návštěvníků, kteří se rozhodli využít jiných než zvláštních vlaků, v Chodové Plané zastavilo pět rychlíků a dva spoje SuperCity Pendolino (SC 512 a SC 506).

Pod dohledem četníků a Michala Kavalčíka

Od jedné hodiny po poledni, kdy byly tradiční slavnosti zahájeny, se začaly plnit stoly u pódia a v pivovarské zahradě, včetně tradičního, ajznboňáckého. U něj se (opět tradičně) sešli Vladimírové (Vladimír Omelka a Vladimír Kostelný, obchodní ředitelé ROC Karlovy Vary, ROC Plzeň) jako zástupci národního dopravce, „druhou stranu“ zastupoval Josef Hendrych, náměstek generálního ředitele SŽDC pro řízení provozu a Pavel Koucký, personální šéf správce infrastruktury. V tradiční sestavě došlo rovněž na tradiční přátelské špičkování na téma infrastruktura versus zájmy národního dopravce i na tradiční zinscenovanou kontrolu ajznboňáků četnickou pátračkou alias členy historického spolku SOS Falknov nad Ohří. Z pódia se zahradou nesl tradičně svérázný projev Michala Kavalčíka. Že nevíte, kdo to je? Určitě ano, jen tuto ikonu trošku drsnějšího humoru znáte pod uměleckým jménem Ruda z Ostravy.

Tradičně pestrý byl i následující program, kde se opět hledal Rytíř a Rytířka Chodovaru (muž a žena nejrychleji polknoucí pivní obsah tupláku, resp. půllitru), heligonka a vystoupení několika těles. Hvězdou večera se (tentokrát netradičně) stal Ondřej Hejma a Žlutý pes, čtyřicátníky zase rozpohybovala Lucie Revival. Když nastal čas jít domů, cestující se spořádaně zvedli a tradičně odkráčeli (pár jich bylo tradičně neseno) na nádraží, odkud odjely oba Chodovar expresy po tradičních trasách zpět do Plzně, resp. Karlových Varů.

A pokud se vám zdá, že výraz „tradičně“ je v tomto textu nadužíván, nemýlíte se. Nicméně není to chyba autora, editora ani korektora, v tomto případě je tradice známkou skvělého piva i zábavy. Některé věci se prostě nemusí měnit. Takže za rok (tradičně) v Chodovar expresu na viděnou!


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 5

Další články této rubriky

Počet cestujících ČD dál rostePočet cestujících ČD dál roste

13.12.2019 - Českým drahám opět přibyli cestující. Statistika prvních devíti měsíců letošního roku se zastavila na čísle 137,5 milionu zákazníků. To je o téměř 4 miliony více než za stejné období loňského roku. Co stojí za výrazným… »

Na Žofínském fóru se řešila budoucnost železniceNa Žofínském fóru se řešila budoucnost železnice

11.12.2019 - Aktuálním problémům tuzemské železniční dopravy a jejímu dalšímu rozvoji bylo věnováno už 231. Žofínské fórum, které se uskutečnilo 11. listopadu v Praze. »

Začala rekonstrukce trati z Prahy do BerounaZačala rekonstrukce trati z Prahy do Berouna

10.12.2019 - Opravou úseku Praha-Smíchov – Praha-Radotín odstartovala v polovině listopadu přestavba trati č. 171, resp. spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. SŽDC za přestavbu zaplatí více než tři miliardy korun. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika