Železničář / Zpravodajství / Mezi Pardubicemi a Hradcem Králové opět jezdí elektrické vlaky
Mezi Pardubicemi a Hradcem Králové opět jezdí elektrické vlaky
9.8.2022 – autor: PETR SLONEK
Na trať mezi Pardubicemi a Hradcem Králové se 15. 7. vrátily elektrické vlaky. V rámci modernizace úseku Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová skončila v tomto úseku téměř čtyřměsíční výluka, na celé trati tak byl obnoven provoz. Od 15. července se otevřelo i nové nástupiště v Rosicích a kompletně obnovená kolej do Stéblové.
Dvoukolejně se v celém úseku začne jezdit v polovině listopadu. Jistou úlevu pocítili cestující už se začátkem letních prázdnin, kdy byl mezi Rosicemi nad Labem a Stéblovou spuštěn provoz motorových vlaků. Pro jízdu elektrických jednotek ale ještě bylo nutné během první půlky července dokončit rekonstrukci trakčního vedení. Na zdvoukolejnění úseku Pardubice-Rosice nad Labem – Stéblová se pracuje od loňského května. Kromě budování druhé koleje, zastávek a nástupišť zde vzniká i zcela nový dvojkolejný most přes Labe, který nahradí stávající jednokolejný. Stavba přispěje ke zvýšení traťové rychlosti. Po doplnění ETCS v roce 2024 budou vlaky v úseku dosahovat rychlosti až 160 km/h.
Další články této rubriky
ČD Cargo nasadilo svůj první duální Vectron
15.5.2024 - Park hnacích vozidel naší dceřiné společnosti ČD Cargo posílila na začátku dubna lokomotiva s číslem 248.082. Jedná se o Vectron Dual Mode od výrobce vozidel Siemens, tedy o lokomotivu stejného typu, jakou ČD Cargo testovalo ve… »
České dráhy v Benešově předvedly první RegioPanter pro PID
14.5.2024 - V železniční stanici Benešov u Prahy a v přilehlém autobusovém terminálu se třetí dubnovou sobotu uskutečnil Regionální den PID. Téměř po celý den se návštěvníci mohli svézt historickými autobusy a speciálními vlaky.… »
12.5.2024 - Obměna vozového parku Českých drah podněcuje potřebu další modernizace údržbového zázemí. V případě chebského depa znamená výstavba nové opravárenské haly nutnost rozloučit se s původní severní výtopnou z předminulého… »