Železničář / Zpravodajství / Mezi Pardubicemi a Hradcem Králové opět jezdí elektrické vlaky
Mezi Pardubicemi a Hradcem Králové opět jezdí elektrické vlaky
9.8.2022 – autor: PETR SLONEK
Na trať mezi Pardubicemi a Hradcem Králové se 15. 7. vrátily elektrické vlaky. V rámci modernizace úseku Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová skončila v tomto úseku téměř čtyřměsíční výluka, na celé trati tak byl obnoven provoz. Od 15. července se otevřelo i nové nástupiště v Rosicích a kompletně obnovená kolej do Stéblové.

Dvoukolejně se v celém úseku začne jezdit v polovině listopadu. Jistou úlevu pocítili cestující už se začátkem letních prázdnin, kdy byl mezi Rosicemi nad Labem a Stéblovou spuštěn provoz motorových vlaků. Pro jízdu elektrických jednotek ale ještě bylo nutné během první půlky července dokončit rekonstrukci trakčního vedení. Na zdvoukolejnění úseku Pardubice-Rosice nad Labem – Stéblová se pracuje od loňského května. Kromě budování druhé koleje, zastávek a nástupišť zde vzniká i zcela nový dvojkolejný most přes Labe, který nahradí stávající jednokolejný. Stavba přispěje ke zvýšení traťové rychlosti. Po doplnění ETCS v roce 2024 budou vlaky v úseku dosahovat rychlosti až 160 km/h.
Další články této rubriky
Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončil
30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »