Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Koridor u Brna čeká modernizace

Koridor u Brna čeká modernizace

23.9.2021 – autor: JOSEF HOLEK

Rekonstrukce prvního koridoru je v plném proudu. Stavební stroje se na podzim nově zakousnou do úseků mezi Blanskem, Adamovem a Brnem. Oprav se dočká především železniční svršek, vznikne nová odbočka Svitava a úprav dozná i několik zastávek. Sanuje se rovněž ostění zdejších tunelů. Cestující však čekají výluky.

Koridor u Brna čeká modernizace

Kvůli rekonstrukci prvního železničního koridoru mezi Blanskem, Adamovem a Brnem budou vlaky nahrazeny autobusy. Rekonstrukce vyjde na několik miliard korun, z části bude nicméně financována z unijních dotací.

Úsek Blansko – Adamov

Kompletní rekonstrukce železničního svršku v celém mezistaničním úseku a sanace železničního spodku ve vybraných úsecích druhé traťové koleje i celková rekonstrukce adamovské zastávky jsou hlavní cíle plánované modernizace tohoto úseku. Práce začnou na podzim a skončí v roce 2023.

Nejvýraznějším prvkem oprav bude přestavba zastávky v Adamově. Stávající dvě nástupiště nahradí ostrovní, které bude vybudováno v poloze současného nástupiště ve směru na Brno. Zkrátí se tak docházková vzdálenost cestujícím od Brna. Hrany nástupiště vzniknou ve výšce 550 mm nad kolejí, délka by měla činit 170 metrů. Bezbariérový přístup zajistí přístupový chodník.

U pětice nedalekých tunelů Správa železnic sanuje ostění kvůli průsakům vody. Stavební firmy dále opraví mosty, devět propustků a kompletně vymění trakční vedení.

Adamov – Blansko

Stejně jako v předchozím případě nechá v úseku mezi Adamovem a Blanskem správce infrastruktury rekonstruovat železniční svršek a částečně i spodek. Navíc vznikne odbočka Svitava a úprav se dočkají zastávky Bílovice nad Svitavou a Babice nad Svitavou. Práce začnou v říjnu, hotovo by mělo být v roce 2023. Rekonstrukce se týká úseku, který končí na okraji stanice Brno-Maloměřice.

Správa železnic opraví nejen kolejiště, kde budou použity koleje s větší odolností proti opotřebení, ale i zastávky tak, aby splňovaly požadavky na pohyb osob s omezenou schopností pohybu a orientace. V Bílovicích vznikne nový podchod pod tratí, který zkrátí přístup od parkoviště k nástupišti směr Brno. Obnovy se dočkají i přístřešky pro cestující. Stavbaři se dále zaměří na rekonstrukci technologické budovy v Bílovicích, na odbočce Svitava vyroste technologická budova v místě stávajícího strážního domku. Objekt v Babicích poslouží pro uložení technologií silnoproudých a sdělovacích zařízení.

Nové budou povrchové a podpovrchové systémy odvodnění, propustky, mosty a podchody. Čtveřice tunelů se dočká sanace portálů i ostění. Sanační práce se dotknou rovněž skalních svahů.


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 5

Další články této rubriky

Zákazníci ČD mohou využít cyklověž v Milovicích Zákazníci ČD mohou využít cyklověž v Milovicích

29.11.2021 - K úschově kol na nádraží v Milovicích nově slouží cyklověž. Zákazníci ČD s platnou aplikací na In Kartě mohou využít výhodné ceny úschovného. Prvních 24 hodin je zdarma, za každý další den platí jen 5 korun. »

Stipendisté ČéDésu mají jistou kariéruStipendisté ČéDésu mají jistou kariéru

26.11.2021 - České dráhy přijímají přihlášky do Stipendijního programu ČéDés průběžně celý rok a hlásit se mohou studenti ze všech středních škol se zaměřením na obory uplatnitelné u ČD. Vybraným žákům dopravce ušetří peníze a… »

Podzimní setkání motoráků ozdobila znovuzrozená Slovenská strelaPodzimní setkání motoráků ozdobila znovuzrozená Slovenská strela

25.11.2021 - Legendární motorový vůz M 290.002 Slovenská strela se stal největším lákadlem setkání motorových vozů, které v říjnu hostilo ČD Muzeum v Lužnéu Rakovníka. K vidění tu však byly i další technické skvosty nebo stroje, které… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika