Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Koridor u Brna čeká modernizace

Koridor u Brna čeká modernizace

23.9.2021 – autor: JOSEF HOLEK

Rekonstrukce prvního koridoru je v plném proudu. Stavební stroje se na podzim nově zakousnou do úseků mezi Blanskem, Adamovem a Brnem. Oprav se dočká především železniční svršek, vznikne nová odbočka Svitava a úprav dozná i několik zastávek. Sanuje se rovněž ostění zdejších tunelů. Cestující však čekají výluky.

Koridor u Brna čeká modernizace

Kvůli rekonstrukci prvního železničního koridoru mezi Blanskem, Adamovem a Brnem budou vlaky nahrazeny autobusy. Rekonstrukce vyjde na několik miliard korun, z části bude nicméně financována z unijních dotací.

Úsek Blansko – Adamov

Kompletní rekonstrukce železničního svršku v celém mezistaničním úseku a sanace železničního spodku ve vybraných úsecích druhé traťové koleje i celková rekonstrukce adamovské zastávky jsou hlavní cíle plánované modernizace tohoto úseku. Práce začnou na podzim a skončí v roce 2023.

Nejvýraznějším prvkem oprav bude přestavba zastávky v Adamově. Stávající dvě nástupiště nahradí ostrovní, které bude vybudováno v poloze současného nástupiště ve směru na Brno. Zkrátí se tak docházková vzdálenost cestujícím od Brna. Hrany nástupiště vzniknou ve výšce 550 mm nad kolejí, délka by měla činit 170 metrů. Bezbariérový přístup zajistí přístupový chodník.

U pětice nedalekých tunelů Správa železnic sanuje ostění kvůli průsakům vody. Stavební firmy dále opraví mosty, devět propustků a kompletně vymění trakční vedení.

Adamov – Blansko

Stejně jako v předchozím případě nechá v úseku mezi Adamovem a Blanskem správce infrastruktury rekonstruovat železniční svršek a částečně i spodek. Navíc vznikne odbočka Svitava a úprav se dočkají zastávky Bílovice nad Svitavou a Babice nad Svitavou. Práce začnou v říjnu, hotovo by mělo být v roce 2023. Rekonstrukce se týká úseku, který končí na okraji stanice Brno-Maloměřice.

Správa železnic opraví nejen kolejiště, kde budou použity koleje s větší odolností proti opotřebení, ale i zastávky tak, aby splňovaly požadavky na pohyb osob s omezenou schopností pohybu a orientace. V Bílovicích vznikne nový podchod pod tratí, který zkrátí přístup od parkoviště k nástupišti směr Brno. Obnovy se dočkají i přístřešky pro cestující. Stavbaři se dále zaměří na rekonstrukci technologické budovy v Bílovicích, na odbočce Svitava vyroste technologická budova v místě stávajícího strážního domku. Objekt v Babicích poslouží pro uložení technologií silnoproudých a sdělovacích zařízení.

Nové budou povrchové a podpovrchové systémy odvodnění, propustky, mosty a podchody. Čtveřice tunelů se dočká sanace portálů i ostění. Sanační práce se dotknou rovněž skalních svahů.


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 5

Další články této rubriky

ČD kvůli nehodě zkontrolovaly lehátkové vozy BcmzČD kvůli nehodě zkontrolovaly lehátkové vozy Bcmz

23.7.2024 - V návaznosti na následky tragické nehody v Pardubicích přistoupily České dráhy k mimořádným prohlídkám lehátkových vozů řady Bcmz834. V rámci těchto kontrol byla u vozu provedena i stlačovací zkouška ve zkušebně kolejových… »

V Hodoníně se vzpomínalo na příjezd T. G. MasarykaV Hodoníně se vzpomínalo na příjezd T. G. Masaryka

17.7.2024 - Město Hodonín si v červnu připomnělo 100. výročí návštěvy svého nejvýznamnějšího rodáka a prvního Československého prezidenta Tomáše Garriguea Masaryka. Ten navštívil rodné město 18. června 1924. S událostí se pojila… »

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika