Železničář / Zpravodajství / Klub dopravní historie oslavil 20. výročí
Klub dopravní historie oslavil 20. výročí
28.5.2023
Už 20 let činnosti si na konci března připomněli stávající i bývalí členové Klubu dopravní historie (KDH) při Domě dětí a mládeže v Praze 5. Slavnostní výroční schůzka se uskutečnila v secesním historickém salonku Českých drah na pražském hlavním nádraží. Dorazili zástupci ČD, organizace ROPID či Magistrátu hl. m. Prahy.
A 22. dubna 2023 se pak všichni zájemci z klubu sešli na jízdě zvláštního historického vlaku, aby výročí KDH ještě jednou oslavili. KDH sdružuje ve svých řadách děti a mládež se zájmem o různé formy dopravy, a to jak současné, tak i o její historii. Klub vyvíjí činnost při pravidelných schůzkách, exkurzích na dopravně zajímavá pracoviště (ČD, SŽ, dopravní podniky), a to jak v ČR, tak i v zahraničí. Součástí jeho činnosti jsou i dopravně zaměřené výlety a výuka na PC – simulace provozu. Sbírá a sdílí nejčerstvější informace z provozu různých zajímavých vozidel či akcí. KDH zároveň pomáhá mládeži při volbě povolání a tím přispívá i k získávání nových zaměstnanců ČD. Úzce spolupracuje především s Odborem oblastního centra obchodu Střed.
Další články této rubriky
Ceny jízdného na ČD pro rok 2025 od půlky prosince vzrostou o 4,9 %
8.10.2024 - Ceny jízdného ve vlacích Českých drah se od 15. prosince zvýší průměrně o 4,9 %. Stane se tak na základě principu průběžné valorizace, který odráží inflaci a zvýšení nákladů za uplynulý rok. Cena jízdenky dospělého na… »
Mobilní signál ve vlacích vylepší 5G opakovače
7.10.2024 - Cestující se mohou těšit na kvalitní pokrytí mobilním signálem po celou dobu jízdy. České dráhy vypsaly soutěž na dodavatele 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino, railjet a InterPanter v předpokládaných nákladech… »
Obnova trati pod Vyšehradem zvýší kapacitu
2.10.2024 - Správa železnic připravuje zkapacitnění frekventované trati mezi pražským hlavním a smíchovským nádražím. Vyhlásila už výběrové řízení na projektanta úprav úseku mezi jižním vyústěním vinohradských tunelů a začátkem… »