Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Jízdní řád 2015/2016 zkrátí cestovní doby nejen u Pendolina

Jízdní řád 2015/2016 zkrátí cestovní doby nejen u Pendolina

4.11.2015 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ

Vlaky národního dopravce od poloviny letošního prosince zrychlí. Například cesta z pražského hlavního nádraží do ostravského Svinova bude trvat pouze 2 hodiny 53 minut. Do Olomouce dokonce pouhé 2 hodiny a 5 minut. Zkrátí se i jízdní doby na dalších tratích, například z Prahy do Zlína, Starého Města u Uh. Hradiště, z Prahy do Brna nebo do Českých Budějovic. Rychleji se bude cestovat také do sousedních evropských metropolí.

Jízdní řád 2015/2016 zkrátí cestovní doby nejen u Pendolina

Rychlovlaky SC Pendolino si udržují postavení nejrychlejších vlaků v České republice. Průměrná cestovní rychlost mezi stanicemi Praha hl. n. a Ostrava-Svinov bude v novém jízdním řádu 121,7 km/h. Půjde tedy o historicky nejrychlejší vlak nejen na této relaci, ale také v České republice. Cesta Pendolinem z Prahy do Ostravy se zkrátí o 6 minut a do Olomouce o  5 minut. Mezi Prahou a Olomoucí nebo Ostravou jde proto i nadále o rychlejší variantu ve srovnání s obvyklou dobou cestování autem. Například internetový plánovač cest na Google Maps uvádí dobu jízdy autem z Prahy do Olomouce 2h 39 minut a do Ostravy 3h 33 minut.

Mezi Prahou a Ostravou zrychlí také ostatní expresní spoje. Těm bude cesta trvat nově 3h 13 minut, o 7 minut méně oproti současnosti. O 6 minut méně bude trvat cesta z Prahy na Valašsko, například do Vsetína, a o 7 minut rychleji ze Zlína nebo ze Starého Města u Uh. Hradiště do Prahy. Stejný čas uspoří cestující také mezi Prahou a Brnem. Nová cestovní doba railjetů a spojů EuroCity bude mezi českou a moravskou metropolí 2h 30 minut, tedy stejně dlouho jako u autobusu, který má však o 50 kilometrů kratší trasu.

Z Českých Budějovic do Prahy s desetiminutovou úsporou

Vlaky budou konkurovat autobusům i na dalších linkách. Výraznější zkrácení cestovní doby čeká cestující z Českých Budějovic do Prahy. Vlak nově pojede o10 minut rychleji a vzdálenost mezi oběma městy urazí za 2h 23 minut, tedy za čas srovnatelný s nejrychlejšími autobusy. Na rozdíl od autobusů vlak o tomto deklarovaném čase v Praze přijíždí až do centra města. Zrychlí se také doprava pod Krušnými horami, když se cesta vlakem z Chebu do Ústí nad Labem zkrátí o 9 minut na 2h 40 min. Díky částečnému zdvoukolejnění trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové pojedou rychlíky a spěšné vlaky mezi těmito krajskými městy o 3 až 12 minut rychleji. Cestu překonají i za pouhých 17 minut.

Rychleji i do metropolí sousedů

Svižněji pojedou vlaky také na mezistátních linkách. Do Berlína, Vídně nebo Budapešti dokonce v historicky nejrychlejších časech. Cesta z Prahy do Berlína se zkrátí o15 minut na 4,5 hodiny, podobně se zrychlí i cesta do Hamburku. Z Prahy do Vídně pojedou vlaky railjet poprvé v historii spojení za méně než 4 hodiny. Tak rychle nejezdily mezi oběma metropolemi ani spoje SuperCity Pendolino. O 10 minut se zrychlí cestování z Prahy do Bratislavy (na 3h 58 minut) i do Budapešti (na 6h 43 minut). Nový rekordní čas dosáhne SC Pendolino z Prahy do Košic. Podstatné zkrácení cestovní doby do srdce Tater umožní nově zastavení ve Štrbě s okamžitým přípojem na ozubnicovou železnici.

 

Časová úspora mezi vybranými městy v ČR

                                                                 2016               2015               2010                 2005

Praha – Brno                                       2 h 30 min.   2 h 37 min.     2 h 43 min.    2 h 41 min. (2 h 37 min1)

Praha – Ostrava (SC Pendolino)     2 h 53 min.   2 h 59 min.     2h 56 min.     3 h 42 min.2

Zlín – Praha                                         3 h 24 min.   3 h 31 min.     3 h 54 min.    4 h 22 min.

České Budějovice – Praha3)            2 h 23 min.   2 h 33 min.     2 h 36 min.    2 h 37 min.

Cheb – Ústí nad Labem                    2 h 40 min.   2 h 49 min.     2 h 55 min.    3 h 28 min.

Vlaky srovnatelné kategorie asrovnatelného počtu zastavení
1) z Prahy-Holešovic via Česká Třebová – EC Vindobona
2) jediný nonstop vlak SC Manažer, obvyklá doba jízdy vlaků IC 4h 21 min.
3) porovnání vlaků se srovnatelným počtem zastávek


Průměrné hodnocení (7 hlasů): 4.86

Další články této rubriky

Na noční hlídce s bezpečnostní agenturouNa noční hlídce s bezpečnostní agenturou

20.7.2020 - České dráhy musejí před nenechavci a vandaly chránit nejen svá železniční vozidla, ale i řadu nemovitostí. Například části nádraží. A zvláště skladové prostory se někdy stávají rejdištěm bezdomovců a narkomanů. Na jednu… »

Jaroměř získala nový terminál i nádražíJaroměř získala nový terminál i nádraží

17.7.2020 - Východočeská Jaroměř, která je důležitou železniční křižovatkou v Královéhradeckém kraji, dostane v červenci postupně k dispozici nejen dvě zbrusu nová ostrovní nástupiště, ale i nový terminál autobusové dopravy, který se… »

Čeští strojvedoucí vypomáhali v zahraničíČeští strojvedoucí vypomáhali v zahraničí

14.7.2020 - Pandemie koronaviru způsobila řadu komplikací v železniční dopravě, ale zároveň bylo více času na řadu nezbytných školení. Například břeclavští a bohumínští strojvedoucí se tak na praktických zácvicích seznámili s… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika