Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Jízdní řád 2015/2016 zkrátí cestovní doby nejen u Pendolina

Jízdní řád 2015/2016 zkrátí cestovní doby nejen u Pendolina

4.11.2015 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ

Vlaky národního dopravce od poloviny letošního prosince zrychlí. Například cesta z pražského hlavního nádraží do ostravského Svinova bude trvat pouze 2 hodiny 53 minut. Do Olomouce dokonce pouhé 2 hodiny a 5 minut. Zkrátí se i jízdní doby na dalších tratích, například z Prahy do Zlína, Starého Města u Uh. Hradiště, z Prahy do Brna nebo do Českých Budějovic. Rychleji se bude cestovat také do sousedních evropských metropolí.

Jízdní řád 2015/2016 zkrátí cestovní doby nejen u Pendolina

Rychlovlaky SC Pendolino si udržují postavení nejrychlejších vlaků v České republice. Průměrná cestovní rychlost mezi stanicemi Praha hl. n. a Ostrava-Svinov bude v novém jízdním řádu 121,7 km/h. Půjde tedy o historicky nejrychlejší vlak nejen na této relaci, ale také v České republice. Cesta Pendolinem z Prahy do Ostravy se zkrátí o 6 minut a do Olomouce o  5 minut. Mezi Prahou a Olomoucí nebo Ostravou jde proto i nadále o rychlejší variantu ve srovnání s obvyklou dobou cestování autem. Například internetový plánovač cest na Google Maps uvádí dobu jízdy autem z Prahy do Olomouce 2h 39 minut a do Ostravy 3h 33 minut.

Mezi Prahou a Ostravou zrychlí také ostatní expresní spoje. Těm bude cesta trvat nově 3h 13 minut, o 7 minut méně oproti současnosti. O 6 minut méně bude trvat cesta z Prahy na Valašsko, například do Vsetína, a o 7 minut rychleji ze Zlína nebo ze Starého Města u Uh. Hradiště do Prahy. Stejný čas uspoří cestující také mezi Prahou a Brnem. Nová cestovní doba railjetů a spojů EuroCity bude mezi českou a moravskou metropolí 2h 30 minut, tedy stejně dlouho jako u autobusu, který má však o 50 kilometrů kratší trasu.

Z Českých Budějovic do Prahy s desetiminutovou úsporou

Vlaky budou konkurovat autobusům i na dalších linkách. Výraznější zkrácení cestovní doby čeká cestující z Českých Budějovic do Prahy. Vlak nově pojede o10 minut rychleji a vzdálenost mezi oběma městy urazí za 2h 23 minut, tedy za čas srovnatelný s nejrychlejšími autobusy. Na rozdíl od autobusů vlak o tomto deklarovaném čase v Praze přijíždí až do centra města. Zrychlí se také doprava pod Krušnými horami, když se cesta vlakem z Chebu do Ústí nad Labem zkrátí o 9 minut na 2h 40 min. Díky částečnému zdvoukolejnění trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové pojedou rychlíky a spěšné vlaky mezi těmito krajskými městy o 3 až 12 minut rychleji. Cestu překonají i za pouhých 17 minut.

Rychleji i do metropolí sousedů

Svižněji pojedou vlaky také na mezistátních linkách. Do Berlína, Vídně nebo Budapešti dokonce v historicky nejrychlejších časech. Cesta z Prahy do Berlína se zkrátí o15 minut na 4,5 hodiny, podobně se zrychlí i cesta do Hamburku. Z Prahy do Vídně pojedou vlaky railjet poprvé v historii spojení za méně než 4 hodiny. Tak rychle nejezdily mezi oběma metropolemi ani spoje SuperCity Pendolino. O 10 minut se zrychlí cestování z Prahy do Bratislavy (na 3h 58 minut) i do Budapešti (na 6h 43 minut). Nový rekordní čas dosáhne SC Pendolino z Prahy do Košic. Podstatné zkrácení cestovní doby do srdce Tater umožní nově zastavení ve Štrbě s okamžitým přípojem na ozubnicovou železnici.

 

Časová úspora mezi vybranými městy v ČR

                                                                 2016               2015               2010                 2005

Praha – Brno                                       2 h 30 min.   2 h 37 min.     2 h 43 min.    2 h 41 min. (2 h 37 min1)

Praha – Ostrava (SC Pendolino)     2 h 53 min.   2 h 59 min.     2h 56 min.     3 h 42 min.2

Zlín – Praha                                         3 h 24 min.   3 h 31 min.     3 h 54 min.    4 h 22 min.

České Budějovice – Praha3)            2 h 23 min.   2 h 33 min.     2 h 36 min.    2 h 37 min.

Cheb – Ústí nad Labem                    2 h 40 min.   2 h 49 min.     2 h 55 min.    3 h 28 min.

Vlaky srovnatelné kategorie asrovnatelného počtu zastavení
1) z Prahy-Holešovic via Česká Třebová – EC Vindobona
2) jediný nonstop vlak SC Manažer, obvyklá doba jízdy vlaků IC 4h 21 min.
3) porovnání vlaků se srovnatelným počtem zastávek


Průměrné hodnocení (7 hlasů): 4.86

Další články této rubriky

Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou

22.11.2024 - Dvě historické lokomotivy, které dohromady váží přibližně 280 tun, prověřily 17. října konstrukci pražského Branického mostu. Správa železnic jej od ledna rozšiřuje na dvojkolejný. Po první zrekonstruované koleji se jezdí už… »

České dráhy připomenou 60. narozeniny Bardotky. Vyjede na jihu MoravyČeské dráhy připomenou 60. narozeniny Bardotky. Vyjede na jihu Moravy

20.11.2024 - Legendární řada motorových lokomotiv bývalé řady T 478.1, později 751 a po modernizaci také 749, letos slaví 60 let od vyrobení prototypu. Při této příležitosti nasadí České dráhy lokomotivu T 478.1001 ve dnech 22. až 24.… »

Jízdenky na nový Baltic express jsou už v prodejiJízdenky na nový Baltic express jsou už v prodeji

17.11.2024 - České dráhy spustily prodej jízdenek na spoje Baltic express. Nová linka, která spojí přímým vlakem Českou republiku s polským Trojměstím, poprvé vyjede se začátkem nového jízdního řádu 15. prosince. Nabídne 4 páry vlaků… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika