Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Jednotky Moravia se odhalily cestujícím

Jednotky Moravia se odhalily cestujícím

16.9.2022 – autor: PETR SLONEK

Jihomoravský kraj oficiálně předvedl na konci srpna první dvě jednotky z celkem sedmatřiceti zcela nových vlaků, které před časem zakoupil. Jedná se o typ vozidla ze Škody Group, který v různých modifikacích provozují po celé zemi ČD pod názvem RegioPanter. Premiérově vyjedou po elektrifikovaných tratích z Brna v průběhu letošního podzimu.

Jednotky Moravia se odhalily cestujícím

Jednotky si rozhodl pořídit samotný region. „Jsme první kraj v České republice, který si koupil vlastní vlaky. Nahradíme díky tomu staré. Přinese to nesrovnatelný komfort a pohodlí pro cestující,“ řekl hejtman Jihomoravského kraje Jan Grolich. „Protože je tradicí, že jsou vlaky nějak pojmenovány, rozhodli jsme pro názvy, které k jižní Moravě patří. Jsou to odrůdy vinné révy. Takže už po cestě do práce můžete jet v třeba Müllerce, Chardonnay nebo Merlotu,“ doplnil. Finanční objem projektu činí 6,651 miliardy Kč bez DPH. Kraj na něj bude čerpat dotaci z Operačního programu Doprava Evropské unie ve výši 5,5 miliardy, což představuje přibližně 85 % ceny.

Více úložného prostoru
Jedná se o 31 čtyřvozových jednotek se 333 mísy k sezení a šest dvouvozových s kapacitou 146 míst k sezení. Nechybí v nich moderní evropský vlakový zabezpečovač ETCS. Maximální rychlost vlaků je až 160 km/hod. Jednotky jsou vybaveny pohodlnějšími sedadly umístěnými na canti­levrech, to znamená, že jsou připevněné do boku vozidla. V kombinaci s uchycením sedadel do bočnic tak vznikl nový prostor pro zavazadla nebo případně i koloběžky. Ve vozech je také výrazně větší prostor pro kočárky a kola. 
Na sociálním zařízení je k dispozici přebalovací pult, součástí vozidla jsou odpadkové koše pro větší objem odpadu. Samozřejmostí je klimatizace, wi-fi a zásuvky na 230V i USB porty. Nově je řešen informační a kamerový systém. S ohledem na zvýšení bezpečnosti se záběry z různých míst vozidla mohou náhodně promítat do displejů cestujícím i strojvedoucímu. Zajímavostí jsou okna prostupnější pro mobilní signál. Interiér designově dotváří grafické prvky Jihomoravského kraje. Moravie budou rovněž vybaveny přístroji AED (defibrilátory).  
Jednotky pojedou na dvou páteřních linkách – S2 (Křenovice – Sokolnice – Brno – Blansko – Skalice nad Svitavou – Letovice), S3 (Níhov – Tišnov – Brno hl. n. – Vranovice – Šakvice – Hustopeče / Tišnov – Brno hl. n. – Židlochovice). Prvním dopravcem, který je bude provozovat, jsou České dráhy. Od prosince 2024 pak provoz zajistí dopravce, který vzejde ze soutěže. Servisovat se budou v opravárenské hale ČD v Brně-Maloměřicích. Nyní se čeká na schválení vozů Drážním úřadem. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou

22.11.2024 - Dvě historické lokomotivy, které dohromady váží přibližně 280 tun, prověřily 17. října konstrukci pražského Branického mostu. Správa železnic jej od ledna rozšiřuje na dvojkolejný. Po první zrekonstruované koleji se jezdí už… »

České dráhy připomenou 60. narozeniny Bardotky. Vyjede na jihu MoravyČeské dráhy připomenou 60. narozeniny Bardotky. Vyjede na jihu Moravy

20.11.2024 - Legendární řada motorových lokomotiv bývalé řady T 478.1, později 751 a po modernizaci také 749, letos slaví 60 let od vyrobení prototypu. Při této příležitosti nasadí České dráhy lokomotivu T 478.1001 ve dnech 22. až 24.… »

Jízdenky na nový Baltic express jsou už v prodejiJízdenky na nový Baltic express jsou už v prodeji

17.11.2024 - České dráhy spustily prodej jízdenek na spoje Baltic express. Nová linka, která spojí přímým vlakem Českou republiku s polským Trojměstím, poprvé vyjede se začátkem nového jízdního řádu 15. prosince. Nabídne 4 páry vlaků… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika