Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / ILCAD se zaměřil na nepozornost

ILCAD se zaměřil na nepozornost

19.7.2021 – autor: JOSEF HOLEK

Na železničních přejezdech se za prvních pět měsíců roku stalo 66 nehod. To představuje v meziročním srovnání třetinové navýšení. O život při nich přišlo 15 lidí. Na tyto tragédie už před časem zareagovala Mezinárodní železniční unie (UIC) a iniciovala vznik Mezinárodního dne bezpečnosti na železničních přejezdech ILCAD. Správa železnic pak v rámci kampaně každý rok připomíná, jak se mají řidiči při projíždění přejezdů chovat a jaké jsou následky střetů.

ILCAD se zaměřil na nepozornost

Jeden mrtvý, dva těžce a jeden lehce zraněný člověk. To je bilance střetu vlaku s automobilem na železničním přejezdu v pražské Michli. Auto navíc začalo po srážce hořet. Za nehodu může mladý řidič mazdy, který si místo řízení natáčel videa na sociální sítě. Na místo vyrazili záchranáři a hasiči s vyprošťovacím speciálem. Naštěstí však šlo jen o simulaci mimořádné události v rámci preventivní kampaně k Mezinárodnímu dni bezpečnosti na železničních přejezdech ILCAD 2021 (International Level Crossing Awareness Day) s podtitulem Nepozornost zabíjí.

Správa železnic se letos rozhodla zacílit právě na mladé šoféry. „Na železnici se ročně střetne s vlakem zhruba 45 osob mladších 26 let, většina zraněním podlehne. Jedním z nejčastějších důvodů, proč se tyto nehody stávají, je právě nedostatečná pozornost, u mladých lidí často vyvolaná používáním mobilního telefonu,“ vysvětlil generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. „I kdyby tato preventivní kampaň zachránila byť jen jediný život, má smysl.“ Střetu s autem nebo jinou překážkou na přejezdu strojvedoucí obvykle nemá šanci zabránit. Například rychlík jedoucí rychlostí 160 km/h po spuštění rychlobrzdy ujede až do úplného zastavení podle údajů Správy železnic dalších 1 600 metrů. Následky jsou většinou tragické.

Správa železnic chce svou každoroční účastí na této celosvětové bezpečnostní akci upozornit řidiče na správné chování na přejezdech. ILCAD však vznikl z iniciativy UIC a správce infrastruktury akci každý rok prezentuje v areálu Českých drah, v Oblastním centru údržby Střed Praha jih. Smyslem kampaně je minimalizovat nehody s fatálními důsledky. Loni se na přejezdech stalo 143 střetů, což je o 22 méně než v předchozím roce.

Investice do zlepšení

Letos Správa železnic rekonstruuje na 200 přejezdů za téměř 2 miliardy korun a na většině se bezpečnost ještě zvýší, například 40 přejezdů dostane ke světelné signalizaci závory. Ty se budou instalovat i na dalších 30 místech, která jsou zabezpečená pouze výstražnými kříži. Na železnici je téměř 8 000 přejezdů. Víc než polovina světelnou signalizaci nemá.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Výstavba haly v Plzni je v poloviněVýstavba haly v Plzni je v polovině

23.6.2021 - Výstavba haly v areálu Oblastního centra údržby (OCÚ) Západ Českých drah v Plzni je ve své polovině. Moderní opravárenské zázemí pro údržbu a opravy nabídne 400 metrů kolejí, portálový jeřáb s nosností 5 tun a další… »

Tunely na IV. koridoru se pojede dvoustovkouTunely na IV. koridoru se pojede dvoustovkou

17.6.2021 - Práce na čtvrtém koridoru úspěšně pokračují. Tunel Deboreč je prakticky hotový, v mezenském už je dokončena primární klenba a základové pasy, rýsuje se i estakáda u Ješetic. Plánuje se rovněž stavba necelých dvacet… »

Depa v Praze propojila nová spojkaDepa v Praze propojila nová spojka

28.4.2021 - Významnou úsporu nákladů a vyšší efektivitu při údržbě a opravách vlaků Českých drah přinese nové propojení mezi středisky údržby v pražské Michli (Praha Jih) a ve Vršovicích. Dopravce ho vybudoval jako vlastní alternativu… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika