Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Hala v ČD Muzeu v Lužné prochází velkou rekonstrukcí

Hala v ČD Muzeu v Lužné prochází velkou rekonstrukcí

2.1.2020 – autor: JOSEF HOLEK

Správkárenská hala v ČD Muzeu v Lužné u Rakovníka se letos dočkala kompletní rekonstrukce. České dráhy do opravy objektu, který byl postaven na začátku 80. let minulého století, investovaly zhruba 15 milionů korun.

Hala v ČD Muzeu v Lužné prochází velkou rekonstrukcí

„Během uplynulých let byly prostředky vložené do údržby stavby minimální a tomu odpovídal i její stav,“ konstatoval ředitel Centra historických vozidel ČD Miloslav Kothera. „Skelet byl poškozený korozí, ochrana proti únikům tepla byla minimální, uvnitř byly v průběhu let prováděny zásahy i do elektrických rozvodů a topení,“ upřesnil.

Stavební firma v průběhu podzimu opravila střechu, vyměnila rozvody elektřiny, vody a vzduchu. Nové budou i obvodové stěny včetně zateplení. „Výrazně zvýšíme komfort zaměstnanců, kteří v hale pracují a pečují o historická vozidla, a snížíme náklady na vytápění,“ zmínil ředitel hlavní cíle s tím, že rekonstrukce se opravovaných vozidel nikterak nedotkne. Jsou totiž odstavená mimo halu, například v rotundě.

Rozšíří se kolejiště

Rekonstrukce začala letos v říjnu a podle plánu by měla skončit ještě do konce tohoto roku. A protože se venku již ochladilo, nejsou pracovní podmínky správkařů Českých drah po přechodnou dobu optimální. „Smekám před nimi, počasí relativně dobře snášejí,“ zhodnotil Kothera. V jiném období však bohužel nešlo opravu s ohledem na provozní dobu muzea realizovat.

České dráhy se však v areálu muzea letos nepustily jen do opravy haly. Vyměněná je rovněž výhybka a kusá kolej u točny či přejezdy, novotou září i hala pro odstavení vozidel. A co chce vedení ČD Muzea do dubnového otevření stihnout? „Rádi bychom zapracovali na vzhledu modelového kolejiště. Chtěli bychom současně zredukovat počet vozidel v areálu, u kterých nyní ani v blízké budoucnosti neplánujeme opravu. Odvezeme je do depozitářů mimo muzeum a doufám, že se nám podaří na začátku příštího roku dokončit opravu kolejiště v okolí točny tak, abychom zvýšili kapacitu pro vystavené exponáty,“ uzavřel Miloslav Kothera.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 4.33

Další články této rubriky

Výstavba haly v Plzni je v poloviněVýstavba haly v Plzni je v polovině

23.6.2021 - Výstavba haly v areálu Oblastního centra údržby (OCÚ) Západ Českých drah v Plzni je ve své polovině. Moderní opravárenské zázemí pro údržbu a opravy nabídne 400 metrů kolejí, portálový jeřáb s nosností 5 tun a další… »

Tunely na IV. koridoru se pojede dvoustovkouTunely na IV. koridoru se pojede dvoustovkou

17.6.2021 - Práce na čtvrtém koridoru úspěšně pokračují. Tunel Deboreč je prakticky hotový, v mezenském už je dokončena primární klenba a základové pasy, rýsuje se i estakáda u Ješetic. Plánuje se rovněž stavba necelých dvacet… »

Depa v Praze propojila nová spojkaDepa v Praze propojila nová spojka

28.4.2021 - Významnou úsporu nákladů a vyšší efektivitu při údržbě a opravách vlaků Českých drah přinese nové propojení mezi středisky údržby v pražské Michli (Praha Jih) a ve Vršovicích. Dopravce ho vybudoval jako vlastní alternativu… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika