Železničář / Zpravodajství / Hala v ČD Muzeu v Lužné prochází velkou rekonstrukcí
Hala v ČD Muzeu v Lužné prochází velkou rekonstrukcí
2.1.2020 – autor: JOSEF HOLEK
Správkárenská hala v ČD Muzeu v Lužné u Rakovníka se letos dočkala kompletní rekonstrukce. České dráhy do opravy objektu, který byl postaven na začátku 80. let minulého století, investovaly zhruba 15 milionů korun.
„Během uplynulých let byly prostředky vložené do údržby stavby minimální a tomu odpovídal i její stav,“ konstatoval ředitel Centra historických vozidel ČD Miloslav Kothera. „Skelet byl poškozený korozí, ochrana proti únikům tepla byla minimální, uvnitř byly v průběhu let prováděny zásahy i do elektrických rozvodů a topení,“ upřesnil.
Stavební firma v průběhu podzimu opravila střechu, vyměnila rozvody elektřiny, vody a vzduchu. Nové budou i obvodové stěny včetně zateplení. „Výrazně zvýšíme komfort zaměstnanců, kteří v hale pracují a pečují o historická vozidla, a snížíme náklady na vytápění,“ zmínil ředitel hlavní cíle s tím, že rekonstrukce se opravovaných vozidel nikterak nedotkne. Jsou totiž odstavená mimo halu, například v rotundě.
Rozšíří se kolejiště
Rekonstrukce začala letos v říjnu a podle plánu by měla skončit ještě do konce tohoto roku. A protože se venku již ochladilo, nejsou pracovní podmínky správkařů Českých drah po přechodnou dobu optimální. „Smekám před nimi, počasí relativně dobře snášejí,“ zhodnotil Kothera. V jiném období však bohužel nešlo opravu s ohledem na provozní dobu muzea realizovat.
České dráhy se však v areálu muzea letos nepustily jen do opravy haly. Vyměněná je rovněž výhybka a kusá kolej u točny či přejezdy, novotou září i hala pro odstavení vozidel. A co chce vedení ČD Muzea do dubnového otevření stihnout? „Rádi bychom zapracovali na vzhledu modelového kolejiště. Chtěli bychom současně zredukovat počet vozidel v areálu, u kterých nyní ani v blízké budoucnosti neplánujeme opravu. Odvezeme je do depozitářů mimo muzeum a doufám, že se nám podaří na začátku příštího roku dokončit opravu kolejiště v okolí točny tak, abychom zvýšili kapacitu pro vystavené exponáty,“ uzavřel Miloslav Kothera.
Další články této rubriky
Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou
22.11.2024 - Dvě historické lokomotivy, které dohromady váží přibližně 280 tun, prověřily 17. října konstrukci pražského Branického mostu. Správa železnic jej od ledna rozšiřuje na dvojkolejný. Po první zrekonstruované koleji se jezdí už… »
České dráhy připomenou 60. narozeniny Bardotky. Vyjede na jihu Moravy
20.11.2024 - Legendární řada motorových lokomotiv bývalé řady T 478.1, později 751 a po modernizaci také 749, letos slaví 60 let od vyrobení prototypu. Při této příležitosti nasadí České dráhy lokomotivu T 478.1001 ve dnech 22. až 24.… »
Jízdenky na nový Baltic express jsou už v prodeji
17.11.2024 - České dráhy spustily prodej jízdenek na spoje Baltic express. Nová linka, která spojí přímým vlakem Českou republiku s polským Trojměstím, poprvé vyjede se začátkem nového jízdního řádu 15. prosince. Nabídne 4 páry vlaků… »