Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Doplňková služba ČD Kurýr skončí

Doplňková služba ČD Kurýr skončí

5.10.2017 – autor: JOSEF HOLEK

Národní dopravce končí se ztrátovou doplňkovou službou ČD Kurýr. Většina zaměstnanců však o práci nepřijde – najdou uplatnění jinde v rámci společnosti. Kurýrní zásilky zmizí z nabídky se závěrem aktuálního jízdního řádu. Přeprava služebních zásilek i služební korespondence zůstane zachována, avšak nebude se již tvořit Plán relací.

Doplňková služba ČD Kurýr skončí

Vlaky Českých drah už nebudou vozit kurýrní zásilky. Důvodem ke zrušení služby ČD Kurýr je nerentabilita a fakt, že služba nemá potenciál rozvoje tak, aby dodatečné tržby přinesly pokrytí všech nákladů, jež by s tím byly generovány. Platí také rovněž, že služba nijak nesouvisí s naplňováním úkolů národního dopravce spojených se zajišťováním dopravní obslužnosti a její existence nemá souvislost ani s počtem přepravených osob. Nejedná se rovněž o nějakou konkurenční výhodu.

„Dlouhodobě se České dráhy potýkají s výrazně negativním dopadem zajišťování přepravy drobných zásilek do hospodářského výsledku,“ potvrdil Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za úsek osobní dopravy. Připomněl také, že služba není poptávána objednateli, a tudíž spadá do komerčního režimu. Přeprava služební korespondence a přeprava cenin uvnitř firmy bude nadále zachována. Během roku 2018 se však vyřeší další podmínky pro její realizaci tak, aby národní dopravce negeneroval zbytečné náklady, jež by znevýhodňovaly jeho pozici při kalkulaci nabídkových cen pro další období zajišťování veřejných služeb po roce 2019. „V minulých letech jsme u této služby uskutečnili řadu kroků ke snížení ztráty, nicméně nešlo záporný hospodářský výsledek zcela zvrátit,“ doplnil Petr Vondráček, vedoucí oddělení produktů ČD.

Kvůli zrušení přepravy kurýrních zásilek dojde k nadbytečnosti více než třicítky zaměstnanců organizační jednotky Zákaznický personál (ZAP). „Již během roku jsme pracovní místa skladníků přepravy redukovali tak, abychom umožnili průběžnou rekvalifikaci zaměstnanců nebo jejich uplatnění v jiném povolání, především v rámci ZAP. Případnou nadbytečnost u jednotlivých zaměstnanců, kteří nenajdou další uplatnění, budeme řešit standardně podle zákoníku práce a podnikové kolektivní smlouvy,“ sdělil Štěpán.


Průměrné hodnocení (8 hlasů): 2.75

Další články této rubriky

Začala oprava historicky cenné nádražní budovy v ŽatciZačala oprava historicky cenné nádražní budovy v Žatci

23.2.2024 - Správa železnic zahájila opravu památkově chráněné nádražní budovy v Žatci. Stavební práce v hodnotě bezmála 99 milionů korun provede společnost Chládek & Tintěra. Do konce příštího roku projde obnovou nejen střecha a… »

Připravuje se modernizace úseku z Výstaviště do Dejvic Připravuje se modernizace úseku z Výstaviště do Dejvic

22.2.2024 - Správa železnic hledá projektanta modernizace úseku z Výstaviště do Dejvic. Vítěz vytvoří projekt pro téměř tříkilometrový úsek mezi již budovanou zastávkou na Výstavišti a stanicí v Dejvicích. Ta bude nově umístěna v… »

Plzeňské nádraží opět září novotouPlzeňské nádraží opět září novotou

18.2.2024 - Po téměř tříleté rekonstrukci v hodnotě zhruba jedné miliardy korun se počátkem ledna otevřela památkově chráněná budova hlavního nádraží v Plzni z roku 1907. Celý objekt, jímž denně projde až 20 tisíc cestujících, má… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika