Železničář / Zpravodajství / Doplňková služba ČD Kurýr skončí
Doplňková služba ČD Kurýr skončí
5.10.2017 – autor: JOSEF HOLEK
Národní dopravce končí se ztrátovou doplňkovou službou ČD Kurýr. Většina zaměstnanců však o práci nepřijde – najdou uplatnění jinde v rámci společnosti. Kurýrní zásilky zmizí z nabídky se závěrem aktuálního jízdního řádu. Přeprava služebních zásilek i služební korespondence zůstane zachována, avšak nebude se již tvořit Plán relací.
Vlaky Českých drah už nebudou vozit kurýrní zásilky. Důvodem ke zrušení služby ČD Kurýr je nerentabilita a fakt, že služba nemá potenciál rozvoje tak, aby dodatečné tržby přinesly pokrytí všech nákladů, jež by s tím byly generovány. Platí také rovněž, že služba nijak nesouvisí s naplňováním úkolů národního dopravce spojených se zajišťováním dopravní obslužnosti a její existence nemá souvislost ani s počtem přepravených osob. Nejedná se rovněž o nějakou konkurenční výhodu.
„Dlouhodobě se České dráhy potýkají s výrazně negativním dopadem zajišťování přepravy drobných zásilek do hospodářského výsledku,“ potvrdil Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za úsek osobní dopravy. Připomněl také, že služba není poptávána objednateli, a tudíž spadá do komerčního režimu. Přeprava služební korespondence a přeprava cenin uvnitř firmy bude nadále zachována. Během roku 2018 se však vyřeší další podmínky pro její realizaci tak, aby národní dopravce negeneroval zbytečné náklady, jež by znevýhodňovaly jeho pozici při kalkulaci nabídkových cen pro další období zajišťování veřejných služeb po roce 2019. „V minulých letech jsme u této služby uskutečnili řadu kroků ke snížení ztráty, nicméně nešlo záporný hospodářský výsledek zcela zvrátit,“ doplnil Petr Vondráček, vedoucí oddělení produktů ČD.
Kvůli zrušení přepravy kurýrních zásilek dojde k nadbytečnosti více než třicítky zaměstnanců organizační jednotky Zákaznický personál (ZAP). „Již během roku jsme pracovní místa skladníků přepravy redukovali tak, abychom umožnili průběžnou rekvalifikaci zaměstnanců nebo jejich uplatnění v jiném povolání, především v rámci ZAP. Případnou nadbytečnost u jednotlivých zaměstnanců, kteří nenajdou další uplatnění, budeme řešit standardně podle zákoníku práce a podnikové kolektivní smlouvy,“ sdělil Štěpán.
Další články této rubriky
Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou
22.11.2024 - Dvě historické lokomotivy, které dohromady váží přibližně 280 tun, prověřily 17. října konstrukci pražského Branického mostu. Správa železnic jej od ledna rozšiřuje na dvojkolejný. Po první zrekonstruované koleji se jezdí už… »
České dráhy připomenou 60. narozeniny Bardotky. Vyjede na jihu Moravy
20.11.2024 - Legendární řada motorových lokomotiv bývalé řady T 478.1, později 751 a po modernizaci také 749, letos slaví 60 let od vyrobení prototypu. Při této příležitosti nasadí České dráhy lokomotivu T 478.1001 ve dnech 22. až 24.… »
Jízdenky na nový Baltic express jsou už v prodeji
17.11.2024 - České dráhy spustily prodej jízdenek na spoje Baltic express. Nová linka, která spojí přímým vlakem Českou republiku s polským Trojměstím, poprvé vyjede se začátkem nového jízdního řádu 15. prosince. Nabídne 4 páry vlaků… »