Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Don Ciccio s Donem Emíliem prověřili nový most

Don Ciccio s Donem Emíliem prověřili nový most

22.1.2021 – autor: JOSEF HOLEK

Dvojice historických lokomotiv řady T679.1 Českých drah prověřila nový železniční most přes Sázavu ve Vlastějovicích. Cílem zatěžkávací zkoušky bylo zjistit, zda stavba odpovídá požadovaným parametrům zajišťujícím bezpečný provoz vlaků. Všechna potřebná měření pro Správu železnic realizovali experti Kloknerova ústavu ČVUT.

Don Ciccio s Donem Emíliem prověřili nový most

„Most částečně leží na kolejovém rozvětvení stanice Vlastějovice ve směru na Zruč nad Sázavou. Správce infrastruktury nechal nahradit dvě samostatné, příhradové, ocelové konstrukce novou, spojitou, dvoupolovou konstrukcí o rozpětí 2x 32 metrů s průběžným kolejovým ložem. Rekonstrukcí prošly i železniční spodek a svršek v okolí,“ uvedl Tomáš Johánek z odboru komunikace Správy železnic. Stavbaři sanovali pilíř v řečišti Sázavy, očistili a zesílili zdivo spodní stavby a vybudovali nové opěry na ledečské straně. Nové římsy a zábradlí na nosné konstrukci i na opěrách jsou v širším uspořádání. Jak se ukázalo, most veškeré parametry splňuje a je bezpečný pro provoz.
Šestinápravové motorové lokomotivy T679.1600 (Don Emílio) a T 679.1529 (Don Ciccio) poskytlo Centrum historických vozidel (CHV) ČD. Na místo přijely den předem a přenocovaly v nedaleké Ledči nad Sázavou. Po zkoušce odjely zpět do dep v Olomouci a Chebu. Není to poprvé, co těžké sovětské stroje posloužily coby závaží (jeden váží 116 tun). Na jaře 2019 se účastnily zatěžkávací zkoušky nového mostu u Pňovan. „Lokomotivy půjčujeme dle potřeby. Zájem je nejen o Sergeje, ale i o Čmeláka nebo parního Štokra,“ uvedl Marek Plochý, ředitel CHV.

Plánovaná výluka na trati mezi Zručí nad Sázavou a Ledčí nad Sázavou skončila v polovině prosince.  Práce na opravě mostu vyšly na zhruba 70 milionů korun. Na trati Správa železnic rekonstruovala i Podhradský most. Druhá etapa opravy začne v polovině března a potrvá do konce letních prázdnin.


Průměrné hodnocení (5 hlasů): 4

Další články této rubriky

Lovosická nástupiště v novém, v Kladně již z peronuLovosická nástupiště v novém, v Kladně již z peronu

12.4.2024 - V rámci našeho infrastrukturního okénka se tentokrát podíváme na čtyři významné stavby, které v posledních měsících doznaly výraznějších změn. Konkrétně na lovosické nádraží, kde jsou již v provozu všechna nová… »

České dráhy posílily údržbu vozů České dráhy posílily údržbu vozů

17.3.2024 - Linka R17 Vltava / Lužnice / Silva Nortica z Prahy do Českých Budějovic, Českých Velenic a Vídně se dlouhodobě potýkala s nedostatkem vozů. Kvůli tomu musely být nasazeny náhradní vozy nebo zkráceny soupravy. České dráhy proto… »

V železničním srdci republiky přibyl už třetí simulátorV železničním srdci republiky přibyl už třetí simulátor

11.3.2024 - ČD Cargo představilo ve druhé polovině února nový simulátor lokomotivy Siemens Vectron. Umístěný je v České Třebové, tradiční baště tuzemských železničářů. Velmi zdařilou a do detailu vyvedenou kopii skutečné kabiny… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika