Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Dlouhodobé výluky ovlivňují letní jízdy po železnici

Dlouhodobé výluky ovlivňují letní jízdy po železnici

13.8.2014 – autor: MARTIN HARÁK

Na řadě tratí probíhají v létě modernizace nebo nezbytné opravy, před otevřením jsou dokonce i nové zastávky. S tím vším je spojená výluková činnost a leckde náhradní autobusy. Stavební činnost sice komplikuje život cestujícím, ale chvilkové nepohodlí bude vesměs vynahrazeno moderním a rychlejším vlakovým spojením. Podívejme se ve zkratce na výčet několika nejdůležitějších výluk.

Dlouhodobé výluky ovlivňují letní jízdy po železnici

Praha-Holešovice – Praha-Bubeneč

Na důležité koridorové trase mezi pražskými Holešovicemi a Bubenčí potrvají nepřetržité výluky do konce listopadu. Do prosince budou pokračovat dokončovací práce a instalace nového zabezpečovacího zařízení. To znamená, že až do soboty 13. prosince musí České dráhy z důvodu omezené kapacity tratě odříkat v pracovních dnech v úseku Praha Masarykovo nádraží – Kralupy nad Vltavou dva osobní vlaky (Os 6904 a 6906). Některé vlaky jsou mimořádně vedeny bez vozu první třídy, naopak vlaky Os 9621 a Os 9622 jedou s vozem první třídy a mimořádně je zaveden spěšný vlak Praha Masarykovo nádraží – Kralupy nad Vltavou s odjezdem z Prahy v 15.23 h. Ve směru Kralupy nad Vltavou – Praha jezdí všechny vlaky podle pravidelného jízdního řádu bez omezení. U ostatních vlaků mohou vzniknout vlivem výluky zpoždění asi 5 až 10 minut. Důvodem výlukové činnosti je nejen modernizace tratě, ale i výstavba nové zastávky Praha-Podbaba, která má být uvedena do provozu 29. srpna. Na novou zastávku přímo navážou tamní tramvajové a autobusové spoje směřující k metru Dejvická. Ve stejný den přestanou vlaky zastavovat ve stanici Praha-Bubeneč. 

Praha-Běchovice – Úvaly

Nepřetržitá výluka vždy jedné koleje na tříkolejném úseku koridorové tratě v Klánovickém lese v Praze narušuje z pochopitelných důvodů pravidelný provoz. Na podzim se chystá výluka, kdy bude provoz veden pouze po jedné koleji a většina dálkových vlaků bude muset být odkloněna a zcela upraven jízdní řád osobních vlaků. Na nově budovaném úseku vznikl v zastávce Praha-Klánovice směrem na Kolín v původním místě i nový jednoduchý přístřešek. Stavební práce probíhají na klánovické zastávce i na novém podchodu včetně nových nástupišť. Stavbaři pilně pracují i v sousední stanici Úvaly. Příští rok bude na tomto úseku bohužel ještě náročnější, neboť se bude pokračovat v rekonstrukci kolejí směrem do Prahy-Běchovic a současně se bude opravovat most v Úvalech.  

Čtvrtý koridor v jižních Čechách

V červenci byla slavnostně zahájena další část modernizace 4. tranzitního koridoru z Prahy do jižních Čech. Jde o modernizaci úseků Ševětín – Horusice a Veselí nad Lužnicí – Soběslav s pokračující rekonstrukcí úseku Tábor – Sudoměřice u Tábora. Cestující se mohou těšit nejen na zvýšení traťové rychlosti, ale i větší pohodlí a bezpečnost. Mezi nejdůležitější přínosy obou projektů patří výstavba druhé koleje tam, kde dosud chyběla, a především pak navýšení traťové rychlosti až na 160 km/h. Občané Soběslavi se díky modernizaci dočkají kompletní rekonstrukce nádraží. Stavbaři pro ně vybudují jedno ostrovní a jedno vnější nástupiště, podchod se schodišti a výtahy a také novou technologickou budovu. Dílčí úpravy čekají také železniční stanice Dynín a Horusice. Tak jako většina výluk se ani tato bohužel neobejde bez náhradní autobusové dopravy, která je však výrazně pomalejší než vlak a především v úseku Soběslav – Veselí nad Lužnicí přináší občas značná zpoždění, která pak způsobují rozvázání přípojů. 

Ústí nad Orlicí – Ústí nad Orlicí město

V souvislosti s přestavbou stanice v Ústí nad Orlicí bude až do poloviny listopadu stále uzavřeno tamní nádraží. Původní historická budova zůstane sice na svém místě, ale cestující budou odbavováni v novém přestupním terminálu na pravé straně tratě směrem k České Třebové. Po dobu výluky prozatím všechny osobní vlaky a rychlíky zastavují jen na zastávce Ústí nad Orlicí město a osobní vlaky v trati Ústí nad Orlicí – Letohrad jsou nahrazeny autobusy. Všechny spěšné vlaky a vlak Os 5003, který ze stanice Ústí nad Orlicí pokračuje ve směru Letohrad jako vlak Sp 1915, zastavují na zastávce Dolní Libchavy, kde je zajištěna v trase Dolní Libchavy – Ústí nad Orlicí město náhradní autobusová doprava. Nedílnou součástí přestavby železniční stanice v Ústí nad Orlicí je i výstavba mostní estakády, jejíž otevření se nezadržitelně blíží. První kolej má být zprovozněna 17. srpna a celý mostní objekt s nově vedenou koridorovou trasou pak 2. září. 

Rokycany – Chrást u Plzně

Na Plzeňsku trvá nepřetržitá výluka do 13. prosince kvůli stavbě 3. tranzitního koridoru. Provoz vlaků je veden pouze po jedné koleji a kapacita tratě je tak značně omezena. Z tohoto důvodu jsou v pracovních dnech dva osobní vlaky v úseku Plzeň hl. n. – Rokycany nahrazeny autobusovou dopravou. Zpoždění vlaků může dosahovat přibližně 10 minut. Zhruba mezi Ejpovicemi a plzeňskou Doubravkou nově vznikne asi čtyřkilometrový tunel, který bude nejdelším železničním v České republice. Momentálně se rekonstruuje úsek tratě mezi Rokycany a Ejpovicemi, kde bude ze stávající tratě odbočovat jednokolejná lokálka do Radnic přes Chrást u Plzně.

Od 13. září do 27. listopadu bude probíhat, s ohledem na zpoždění při přestavbě uzlu Plzeň, i souběžná výluka na rekonstrukci krajních výhybek ve stanici Plzeň hlavní nádraží, kdy se bude jezdit z Plzně až do Rokycan jen po jedné koleji. Po dohodě se Správou železniční dopravní cesty budou připravena opatření v náhradě části osobních vlaků autobusem a budou omezeny výluky na tratích mířících do uzlu Plzeň, aby se nepřenášela zpoždění vlaků do tohoto úseku.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 4.67

Další články této rubriky

Nadační fond Skupiny ČD rozdělil prvních 400 tisíc korunNadační fond Skupiny ČD rozdělil prvních 400 tisíc korun

30.9.2020 - Správní rada Nadačního fondu Skupiny ČD – ŽELEZNICE SRDCEM rozdělila prvních 400 tisíc korun z transparentního účtu. Příjemci jsou zaměstnanci Českých drah, kteří utrpěli zranění při nedávných vážných nehodách u… »

Spolupráce NRZP a ČD pokračujeSpolupráce NRZP a ČD pokračuje

29.9.2020 - Více než šest stovek bezbariérových vozů a jednotek, přes 5 000 bezbariérových spojů každý den, což představuje více než dvě třetiny denně vypravených vlaků Českých drah, či unikátní společně vyvinutý objednávkový… »

Nadace si spolupráci s ČD pochvalujeNadace si spolupráci s ČD pochvaluje

21.8.2020 - Nadace Okřídlené kolo (NOK) letos slaví 16. narozeniny. A za tu dobu se díky instituci, která pomáhá při záchraně železničních památek, podařilo zdárně dokončit několik velkých projektů. Jmenujme například rekonstrukci… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika