Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Dlouhodobé výluky ovlivňují letní jízdy po železnici

Dlouhodobé výluky ovlivňují letní jízdy po železnici

13.8.2014 – autor: MARTIN HARÁK

Na řadě tratí probíhají v létě modernizace nebo nezbytné opravy, před otevřením jsou dokonce i nové zastávky. S tím vším je spojená výluková činnost a leckde náhradní autobusy. Stavební činnost sice komplikuje život cestujícím, ale chvilkové nepohodlí bude vesměs vynahrazeno moderním a rychlejším vlakovým spojením. Podívejme se ve zkratce na výčet několika nejdůležitějších výluk.

Dlouhodobé výluky ovlivňují letní jízdy po železnici

Praha-Holešovice – Praha-Bubeneč

Na důležité koridorové trase mezi pražskými Holešovicemi a Bubenčí potrvají nepřetržité výluky do konce listopadu. Do prosince budou pokračovat dokončovací práce a instalace nového zabezpečovacího zařízení. To znamená, že až do soboty 13. prosince musí České dráhy z důvodu omezené kapacity tratě odříkat v pracovních dnech v úseku Praha Masarykovo nádraží – Kralupy nad Vltavou dva osobní vlaky (Os 6904 a 6906). Některé vlaky jsou mimořádně vedeny bez vozu první třídy, naopak vlaky Os 9621 a Os 9622 jedou s vozem první třídy a mimořádně je zaveden spěšný vlak Praha Masarykovo nádraží – Kralupy nad Vltavou s odjezdem z Prahy v 15.23 h. Ve směru Kralupy nad Vltavou – Praha jezdí všechny vlaky podle pravidelného jízdního řádu bez omezení. U ostatních vlaků mohou vzniknout vlivem výluky zpoždění asi 5 až 10 minut. Důvodem výlukové činnosti je nejen modernizace tratě, ale i výstavba nové zastávky Praha-Podbaba, která má být uvedena do provozu 29. srpna. Na novou zastávku přímo navážou tamní tramvajové a autobusové spoje směřující k metru Dejvická. Ve stejný den přestanou vlaky zastavovat ve stanici Praha-Bubeneč. 

Praha-Běchovice – Úvaly

Nepřetržitá výluka vždy jedné koleje na tříkolejném úseku koridorové tratě v Klánovickém lese v Praze narušuje z pochopitelných důvodů pravidelný provoz. Na podzim se chystá výluka, kdy bude provoz veden pouze po jedné koleji a většina dálkových vlaků bude muset být odkloněna a zcela upraven jízdní řád osobních vlaků. Na nově budovaném úseku vznikl v zastávce Praha-Klánovice směrem na Kolín v původním místě i nový jednoduchý přístřešek. Stavební práce probíhají na klánovické zastávce i na novém podchodu včetně nových nástupišť. Stavbaři pilně pracují i v sousední stanici Úvaly. Příští rok bude na tomto úseku bohužel ještě náročnější, neboť se bude pokračovat v rekonstrukci kolejí směrem do Prahy-Běchovic a současně se bude opravovat most v Úvalech.  

Čtvrtý koridor v jižních Čechách

V červenci byla slavnostně zahájena další část modernizace 4. tranzitního koridoru z Prahy do jižních Čech. Jde o modernizaci úseků Ševětín – Horusice a Veselí nad Lužnicí – Soběslav s pokračující rekonstrukcí úseku Tábor – Sudoměřice u Tábora. Cestující se mohou těšit nejen na zvýšení traťové rychlosti, ale i větší pohodlí a bezpečnost. Mezi nejdůležitější přínosy obou projektů patří výstavba druhé koleje tam, kde dosud chyběla, a především pak navýšení traťové rychlosti až na 160 km/h. Občané Soběslavi se díky modernizaci dočkají kompletní rekonstrukce nádraží. Stavbaři pro ně vybudují jedno ostrovní a jedno vnější nástupiště, podchod se schodišti a výtahy a také novou technologickou budovu. Dílčí úpravy čekají také železniční stanice Dynín a Horusice. Tak jako většina výluk se ani tato bohužel neobejde bez náhradní autobusové dopravy, která je však výrazně pomalejší než vlak a především v úseku Soběslav – Veselí nad Lužnicí přináší občas značná zpoždění, která pak způsobují rozvázání přípojů. 

Ústí nad Orlicí – Ústí nad Orlicí město

V souvislosti s přestavbou stanice v Ústí nad Orlicí bude až do poloviny listopadu stále uzavřeno tamní nádraží. Původní historická budova zůstane sice na svém místě, ale cestující budou odbavováni v novém přestupním terminálu na pravé straně tratě směrem k České Třebové. Po dobu výluky prozatím všechny osobní vlaky a rychlíky zastavují jen na zastávce Ústí nad Orlicí město a osobní vlaky v trati Ústí nad Orlicí – Letohrad jsou nahrazeny autobusy. Všechny spěšné vlaky a vlak Os 5003, který ze stanice Ústí nad Orlicí pokračuje ve směru Letohrad jako vlak Sp 1915, zastavují na zastávce Dolní Libchavy, kde je zajištěna v trase Dolní Libchavy – Ústí nad Orlicí město náhradní autobusová doprava. Nedílnou součástí přestavby železniční stanice v Ústí nad Orlicí je i výstavba mostní estakády, jejíž otevření se nezadržitelně blíží. První kolej má být zprovozněna 17. srpna a celý mostní objekt s nově vedenou koridorovou trasou pak 2. září. 

Rokycany – Chrást u Plzně

Na Plzeňsku trvá nepřetržitá výluka do 13. prosince kvůli stavbě 3. tranzitního koridoru. Provoz vlaků je veden pouze po jedné koleji a kapacita tratě je tak značně omezena. Z tohoto důvodu jsou v pracovních dnech dva osobní vlaky v úseku Plzeň hl. n. – Rokycany nahrazeny autobusovou dopravou. Zpoždění vlaků může dosahovat přibližně 10 minut. Zhruba mezi Ejpovicemi a plzeňskou Doubravkou nově vznikne asi čtyřkilometrový tunel, který bude nejdelším železničním v České republice. Momentálně se rekonstruuje úsek tratě mezi Rokycany a Ejpovicemi, kde bude ze stávající tratě odbočovat jednokolejná lokálka do Radnic přes Chrást u Plzně.

Od 13. září do 27. listopadu bude probíhat, s ohledem na zpoždění při přestavbě uzlu Plzeň, i souběžná výluka na rekonstrukci krajních výhybek ve stanici Plzeň hlavní nádraží, kdy se bude jezdit z Plzně až do Rokycan jen po jedné koleji. Po dohodě se Správou železniční dopravní cesty budou připravena opatření v náhradě části osobních vlaků autobusem a budou omezeny výluky na tratích mířících do uzlu Plzeň, aby se nepřenášela zpoždění vlaků do tohoto úseku.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 4.67

Další články této rubriky

Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou

22.11.2024 - Dvě historické lokomotivy, které dohromady váží přibližně 280 tun, prověřily 17. října konstrukci pražského Branického mostu. Správa železnic jej od ledna rozšiřuje na dvojkolejný. Po první zrekonstruované koleji se jezdí už… »

České dráhy připomenou 60. narozeniny Bardotky. Vyjede na jihu MoravyČeské dráhy připomenou 60. narozeniny Bardotky. Vyjede na jihu Moravy

20.11.2024 - Legendární řada motorových lokomotiv bývalé řady T 478.1, později 751 a po modernizaci také 749, letos slaví 60 let od vyrobení prototypu. Při této příležitosti nasadí České dráhy lokomotivu T 478.1001 ve dnech 22. až 24.… »

Jízdenky na nový Baltic express jsou už v prodejiJízdenky na nový Baltic express jsou už v prodeji

17.11.2024 - České dráhy spustily prodej jízdenek na spoje Baltic express. Nová linka, která spojí přímým vlakem Českou republiku s polským Trojměstím, poprvé vyjede se začátkem nového jízdního řádu 15. prosince. Nabídne 4 páry vlaků… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika