Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Depa v Praze propojila nová spojka

Depa v Praze propojila nová spojka

28.4.2021 – autor: JOSEF HOLEK

Významnou úsporu nákladů a vyšší efektivitu při údržbě a opravách vlaků Českých drah přinese nové propojení mezi středisky údržby v pražské Michli (Praha Jih) a ve Vršovicích. Dopravce ho vybudoval jako vlastní alternativu ke kolejím Správy železnic, které mají omezenou kapacitu a za jejichž použití při přesunech mezi depy musí platit.

Depa v Praze propojila nová spojka

Vyšší efektivitu při údržbě, šetření nákladů a výraznou časovou úsporu v běžném provozu zajistí přímá, nedávno zprovozněná spojka mezi dvěma pražskými středisky údržby v Michli (Praha Jih) a Vršovicích. Stavba byla zahájena loni v létě, první soupravy projely na začátku března. Investice by se měla dopravci vrátit do šesti let.
Stávající infrastruktura Střediska údržby Jih již byla nedostatečná a kapacitně za hranou aktuálních potřeb. Nová stavba umožní zvýšit propustnost celého SÚ Praha. „Denně v Praze vypravujeme, odstavujeme anebo necháváme projít údržbou několik stovek vlaků. Ty zajišťují regionální spojení mezi Prahou a Středočeským krajem nebo dálkové vlaky do všech koutů České republiky i zahraničí. Nové spojení umožní efektivněji využít kapacity pro opravy vozidel v obou servisních střediscích. Výrazně sníží časovou náročnost manipulačních jízd při nasazování vozidel na konkrétní linky z Prahy či jejich přesun z důvodu údržby, oprav či odstavení,“ vyzdvihl přínosy nové stavby předseda představenstva a generální ředitel ČD Ivan Bednárik. „Dalším benefitem je značná úspora v řádech milionů korun ročně, například na poplatcích za dopravní cestu. Pomůže to také Správě železnic odlehčit kapacitě trati,“ dodal.
Změní se výjezd z Vršovic
Stavba využívající napojení na stávající vlečku byla zahájena loni v červenci. Stavební firma prostor zpevnila a odvodnila, postavila nové opěrné zdi, vybudovala trakční základy a vedení, instalovala zabezpečovací zařízení a položila nový železniční svršek včetně vyhřívaných výhybek. Návratnost investice je plánována na šest let. „Celý úsek je elektrifikovaný, umožní tak průjezd všech vozidel nezávisle na tom, zda jsou motorové či elektrické trakce. Budeme jej moci operativně využít pro zajištění manipulačních jízd z depa v Michli do stanice ve Vršovicích v případě mimořádných událostí, kdy může dojít k omezení propustnosti jiné části železničního uzlu v Praze, například z důvodu technické poruchy na infrastruktuře. V blízkosti propojení je také vybudována nová osvětlená stezka zajišťující bezpečný pohyb našich zaměstnanců,“ doplnil Michal Kraus, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro provoz.
Jedná se o první ze tří stavebních projektů, které výrazně promění podobu provozu v pražském železničním uzlu. Jako další bude následovat stavební úprava výjezdu z vlečky depa ve Vršovicích a rozšíření kapacity kolejiště obou středisek údržby


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 5

Další články této rubriky

Nárůst počtu cestujících zastavila pandemie Nárůst počtu cestujících zastavila pandemie

27.4.2021 - Po mnohaletém růstu počtu cestujících ve vlacích Českých drah se loni tento trend obrátil. Na vině je pandemie koronaviru, která zájem lidí dočasně zastavila. České dráhy loni přepravily 117,7 milionu zákazníků, což… »

Finanční podpora historickým vozidlům vzroste na 5 milionů KčFinanční podpora historickým vozidlům vzroste na 5 milionů Kč

26.4.2021 - Ministerstvo dopravy vyhlašuje výzvu v rámci programu na obnovu historických železničních vozidel na období 2021–2023. Zároveň schválilo a navýšilo roční rozpočet na 5 milionů korun, oproti minulým letům, kdy byl roční… »

Zemřel kolega Michal HeindlZemřel kolega Michal Heindl

19.3.2021 - Dnešní doba je velmi náročná. Do toho všeho občas přijde zpráva, kterou člověk nechce slyšet. Stejně tomu bylo i 18. 3. 2021, kdy se ráno rozletěla do světa zpráva o úmrtí Michala Heindla, našeho kamaráda a kolegy z plzeňského… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika