Železničář / Zpravodajství / Cestující ve vlacích Českých drah loni opět přibyli
Cestující ve vlacích Českých drah loni opět přibyli
27.2.2018 – autor: JOSEF HOLEK
Zájem o cestování vlaky Českých drah loni vzrostl. Národní dopravce v uplynulém roce přepravil 174,7 milionu cestujících, což je v meziročním srovnání o 3,2 milionu lidí více. Nejlépe se tradičně dařilo příměstské a vnitrostátní dálkové dopravě.
Předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Pavel Krtek za tímto trendem vidí fakt, že Češi obecně patří k národům, které často jezdí vlakem. „Každý z nás ročně uskuteční v průměru 17 až 18 jízd. Rádi přitom využíváme vlaky pro cesty na dlouhé vzdálenosti. To potvrzuje hodnota přepravního výkonu, která se meziročně zvýšila o 398 milionů osobokilometrů na 7 778 milionů osobokilometrů v roce 2017,“ vypočítal. Tedy průměrná vzdálenost, kterou zákazník při jedné cestě ujede, je 44,5 kilometru.
Daří se oslovovat zákazníky
Tradičně se dařilo příměstské a vnitrostátní dálkové dopravě. Zájem ale rostl i na poli mezistátní dopravy. „Lidé míří hlavně do metropolí sousedních států a namísto letadel volí pohodlné a rychlé vlaky. My jim samozřejmě jdeme naproti. Například loni jsme zlepšili spojení do Lince a umíme pro naše zákazníky vyjednat i zajímavé ceny,“ vysvětlil důvody více než čtyřsettisícového meziročního nárůstu cestujících v mezinárodní přepravě Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za úsek osobní dopravy. „Je zřejmé, že umíme úspěšně bojovat s konkurencí, která operuje v lukrativním segmentu dálkové dopravy,“ zdůraznil. Větší počet zákazníků pochopitelně znamená i vyšší tržby z jízdného. Konkrétní ukazatele zveřejní národní dopravce společně s výsledky hospodaření za rok 2017 na konci letošního dubna.
Zákazníci ČD přibývají od roku 2010, kdy se postupně začaly výrazněji zlepšovat služby a kvalita vozidel. „Od té doby jsme do zvýšení komfortu cestování investovali desítky miliard korun a chceme v tom i nadále pokračovat,“ sdělil Pavel Krtek. Nyní národní dopravce soutěží o dodávku 50 nových vozů pro dálkové spoje a 10 motorových jednotek na linku Praha – Kladno. Další investice by měly přijít v souvislosti se soutěžemi státu a krajů na obsluhu jednotlivých linek a provozních souborů. Pokud budou objednatelé chtít nová vozidla, jsou České dráhy připraveny je nabídnout. Již brzy vyhlásí soutěže na výrobu dalších více než 380 nových vozů.
Další články této rubriky
ČD otevřely v depu ve Vršovicích novou dílnu pro praktickou výuku
9.12.2024 - Ve středisku údržby Českých drah v Praze-Vršovicích slouží budoucím mechanikům nová moderní učebna odborného výcviku. Přímo v prostorách depa žáci získávají potřebné praktické dovednosti. Nový učební obor Mechanik… »
Poslední turnusový den pro pražské Banány
8.12.2024 - Konec provozu expresních lokomotiv řady 150.2 a 151 přezdívaných Banán se blíží. Pražské depo na konci října naposledy vystavilo na spěšné vlaky linky R41 Vrchlice Praha – Kutná Hora a zpět ještě tři lokomotivy řady 150.2. Od… »
SŽ rozšířila dálkový systém řízení do Českých Budějovic
4.12.2024 - Správa železnic rozšířila dálkový systém řízení železniční dopravy. Od začátku října jsou do tohoto systému zapojeny stanice České Budějovice a výhybna Nemanice. Dálkově je tak řízená celá trať z Prahy přes Tábor do… »