Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Cestování ve Zlíně zlepší nový terminál

Cestování ve Zlíně zlepší nový terminál

28.5.2019 – autor: MARTIN HARÁK Vizualizace: CHLÁDEK A ARCHITEKTI

Výstavba nového bezbariérového dopravního terminálu v centru Zlína by mohla začít již v příštím roce. Projekt, který souvisí s elektrizací železniční trati z Otrokovic přes Zlín do Vizovic, se připravuje už řadu let a má se na něm podílet více investorů. Krajské město tak konečně získá důstojný přestupní terminál na úrovni 21. století. K zemi zároveň půjde už zcela nevyhovující nádražní budova stanice Zlín-střed.

Cestování ve Zlíně zlepší nový terminál

Statutární město Zlín, Zlínský kraj, společnost Z-Group, Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě a firma Cream se na základě uzavřeného memoranda dohodly na spolupráci při přípravě projektu se SŽDC – klíčovým investorem projektu modernizace a elektrizace trati Otrokovice – Zlín – Vizovice. Nedílnou součástí vylepšení důležité železniční regionální spojnice je právě výstavba nového dopravního terminálu. Ten vyroste na místě dnešního nádraží Zlín-střed a přilehlého autobusového nádraží.

Vznik tří nových objektů

Schválená urbanistická studie počítá se vznikem tří nových objektů: výpravní budovy železničního nádraží, odbavovací budovy autobusového nádraží a objektu pro komerční účely. Výpravní budova v nové poloze nabídne i dostatečnou kapacitu pro parkování osobních aut, naopak prostor autobusového nádraží se zmenší. Místo stávající odbavovací budovy vznikne zcela nový objekt se zázemím pro cestující. Uvolněný prostor současného autobusového nádraží se využije pro stavbu nového komerčního objektu, který s výpravní budovou propojí nový podchod.

Pokud SŽDC získá povolení na elektrizaci trati, je možné počítat se začátkem výstavby v roce 2020 nebo 2021. Primátor Zlína Jiří Korec řekl, že elektrizace trati Otrokovice – Vizovice a s ním spojené stavby jsou pro Zlín zásadní. „Ačkoliv výstavba způsobí nemalé dopravní komplikace, po dokončení bude jak terminál, tak i samotná elektrizovaná trať pro občany velkým přínosem. Věřím, že všichni zúčastnění, a to včetně SŽDC, získají pro stavby potřebná povolení v předpokládaných termínech a vše půjde podle plánu,“ dodal Korec.

Řešení okolní zástavby

Oba připravované projekty, a to jak elektrizace trati z Otrokovic do Vizovic, tak vybudování nového dopravního terminálu, by měly vyřešit dlouhotrvající urbanistické problémy v celé oblasti. Revitalizací projde i bývalý Baťův tovární areál, doplněný novými stavbami navazujícími na nové objekty dopravního terminálu. Vylepšit by se měl zanedbaný stav veřejných dopravních služeb a ostatní městské plochy, které by se zapojily do funkčního celku. Navržený model projektu spočívající ve spolupráci veřejného a soukromého sektoru je významným počinem všech partnerů ve snaze rozvinout centrum krajského města Zlín.

Kromě dopravního terminálu ve Zlíně se plánuje také výstavba dopravního terminálu v nedalekých Vizovicích. Významně se změní i Otrokovice. V místě pod kvítkovickou křižovatkou, kde se železnice kříží se dvěma významnými silničními komunikacemi a meziměstskou trolejbusovou tratí, budou vlaky projíždět po dvoukolejné trati mimoúrovňovým tunelovým křížením na zcela nové nádraží. Modernizovaná trať mezi Otrokovicemi a Zlínem by měla být dvojkolejná, z nového terminálu ve Zlíně do Vizovic pak bude jednokolejná s výhybnami. U obchodního domu v Prštném se má navíc vybudovat velká mimoúrovňová křižovatka, která převede silniční dopravu nadjezdem nad železnicí a řekou Dřevnicí do lokality Rybníky s napojením na Jižní svahy. 

Zdroje: Statutární město Zlín, Zlínský kraj

 


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 5

Další články této rubriky

ČD chystají další velké investiceČD chystají další velké investice

22.10.2020 - České dráhy hodlají v dalších pěti letech dále investovat do obnovy vozidlového parku, rekonstrukce a výstavby zázemí a ETCS. Na šestém ročníku Železniční konference Pardubice 2020, která se prvně uskutečnila i formou on-line… »

Nadační fond Skupiny ČD rozdělil prvních 400 tisíc korunNadační fond Skupiny ČD rozdělil prvních 400 tisíc korun

30.9.2020 - Správní rada Nadačního fondu Skupiny ČD – ŽELEZNICE SRDCEM rozdělila prvních 400 tisíc korun z transparentního účtu. Příjemci jsou zaměstnanci Českých drah, kteří utrpěli zranění při nedávných vážných nehodách u… »

Spolupráce NRZP a ČD pokračujeSpolupráce NRZP a ČD pokračuje

29.9.2020 - Více než šest stovek bezbariérových vozů a jednotek, přes 5 000 bezbariérových spojů každý den, což představuje více než dvě třetiny denně vypravených vlaků Českých drah, či unikátní společně vyvinutý objednávkový… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika