Zpravodajství / České dráhy převzaly další dva Vectrony
České dráhy převzaly další dva Vectrony
11.8.2023
České dráhy převzaly další dvě elektrické vícesystémové lokomotivy Siemens Vectron od leasingové společnosti RSL. Jedná se o lokomotivy 193.568 a 193.569. Stroje byly uvedeny do provozu na plánovaných výkonech.
Letos se edná o třetí a čtvrtý stroj ze 12 lokomotiv, které společnost RSL dopravci poskytne v roce 2023. Do konce roku 2024 pronajme RSL národnímu dopravci celkem 50 lokomotiv. Dalších 50 strojů si objednaly ČD přímo u společnosti Siemens Mobility. České dráhy využívají lokomotivy Siemens Vectron k dopravě mezistátních i vnitrostátních vlaků. V současnosti je nasazují na vlaky Berliner do Berlína a Hamburku, na spoje Metropolitan do Budapešti nebo Valašský expres do Púchova a také na spojení do polské Varšavy a Terespolu. Ve vnitrostátní dopravě jezdí např. v čele vlaků Západní expres, Krušnohor nebo Slovácký expres. Lokomotivy Siemens Vectron mají maximální rychlost 200 km/h, resp. v provedení přímo do vlastnictví Českých drah to bude 230 km/h. Výkon je okolo 6 000 kW. Vybaveny jsou pro provoz v celé střední Evropě na napájecích systémech 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC a 15 kV 16,7 Hz AC. Jsou vybaveny zabezpečovacím systémem ETCS a radiokomunikací GSM-R.
Další články této rubriky
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »
SŽ vybrala stavitele první části rychlotrati Brno - Přerov
25.4.2025 - Modernizace první části trati z Brna do Přerova začíná, Správa železnic vybrala zhotovitele prací mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Nejlepší nabídku ve výši 6,69 miliardy korun podaly společnosti STRABAG Rail, EUROVIA CZ a PORR. Stavba… »
