Železničář / Zpravodajství / České dráhy lobbují i za další rozvoj zajímavých koridorů
České dráhy lobbují i za další rozvoj zajímavých koridorů
24.4.2018 – autor: REDAKCE
Evropská komise v současné době dokončuje finální podobu příštího víceletého finančního rámce Evropské unie (MFF). České dráhy společně s Evropským železničním společenstvím velmi pozorně sledují závěrečnou fázi přípravy tohoto dokumentu.
Jelikož se bude jednat o zcela klíčový materiál, který na poměrně dlouhé období ovlivní rozvoj našeho dopravního odvětví, byl tento dokument detailně diskutován i v Řídicím výboru Společenství evropských železnic (CER), jehož jsme aktivním členem. ČD dlouhodobě lobbují za další rozvoj komerčně zajímavých koridorů (například Praha – Mnichov), ale také za další přísun finančních prostředků jak do železniční infrastruktury, tak do kolejových vozidel, a to pomocí všech dostupných dotačních nástrojů EU. Řídicí výbor CER odeslal dopis vrcholným představitelům Evropské unie. V dopise jsou definovány hlavní priority a požadavky železničního sektoru. České dráhy rozeslaly text dopisu v rámci české vlády a europoslancům s cílem prosazování zájmů našeho sektoru především v Radě EU.
Další články této rubriky
Ceny jízdného na ČD pro rok 2025 od půlky prosince vzrostou o 4,9 %
8.10.2024 - Ceny jízdného ve vlacích Českých drah se od 15. prosince zvýší průměrně o 4,9 %. Stane se tak na základě principu průběžné valorizace, který odráží inflaci a zvýšení nákladů za uplynulý rok. Cena jízdenky dospělého na… »
Mobilní signál ve vlacích vylepší 5G opakovače
7.10.2024 - Cestující se mohou těšit na kvalitní pokrytí mobilním signálem po celou dobu jízdy. České dráhy vypsaly soutěž na dodavatele 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino, railjet a InterPanter v předpokládaných nákladech… »
Obnova trati pod Vyšehradem zvýší kapacitu
2.10.2024 - Správa železnic připravuje zkapacitnění frekventované trati mezi pražským hlavním a smíchovským nádražím. Vyhlásila už výběrové řízení na projektanta úprav úseku mezi jižním vyústěním vinohradských tunelů a začátkem… »