Železničář / Zpravodajství / České dráhy lobbují i za další rozvoj zajímavých koridorů
České dráhy lobbují i za další rozvoj zajímavých koridorů
24.4.2018 – autor: REDAKCE
Evropská komise v současné době dokončuje finální podobu příštího víceletého finančního rámce Evropské unie (MFF). České dráhy společně s Evropským železničním společenstvím velmi pozorně sledují závěrečnou fázi přípravy tohoto dokumentu.

Jelikož se bude jednat o zcela klíčový materiál, který na poměrně dlouhé období ovlivní rozvoj našeho dopravního odvětví, byl tento dokument detailně diskutován i v Řídicím výboru Společenství evropských železnic (CER), jehož jsme aktivním členem. ČD dlouhodobě lobbují za další rozvoj komerčně zajímavých koridorů (například Praha – Mnichov), ale také za další přísun finančních prostředků jak do železniční infrastruktury, tak do kolejových vozidel, a to pomocí všech dostupných dotačních nástrojů EU. Řídicí výbor CER odeslal dopis vrcholným představitelům Evropské unie. V dopise jsou definovány hlavní priority a požadavky železničního sektoru. České dráhy rozeslaly text dopisu v rámci české vlády a europoslancům s cílem prosazování zájmů našeho sektoru především v Radě EU.
Další články této rubriky
Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončil
30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »