Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / ČD zajistí dopravu ve středních Čechách

ČD zajistí dopravu ve středních Čechách

4.11.2019 – autor: JOSEF HOLEK

České dráhy budou v dalších deseti letech zajišťovat základní dopravní obslužnost ve Středočeském kraji. Smlouvu podepsala krajská hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová společně s místopředsedou představenstva ČD Radkem Dvořákem a náměstkem generálního ředitele ČD pro ekonomiku Patrikem Horným. Smlouva garantuje dlouholetou stabilitu dopravní obslužnosti. ČD v regionu zajistí 15,67 milionu vlakokilometrů ročně. Vozidlový park navíc dozná změn.

ČD zajistí dopravu ve středních Čechách

Regionální železniční dopravu ve Středočeském kraji budou v následujících letech zajišťovat České dráhy. Dopravce zajistí na základě nově podepsané smlouvy provoz na všech dosavadních linkách a zároveň se zavázal k postupné obnově vozidlového parku. Hodnota desetiletého kontraktu je zhruba 21 miliard korun. ČD tu do techniky investují 1,5 miliardy korun. „Střední Čechy jsou z hlediska zajišťování regionálního provozu naší klíčovou oblastí. Denně tu vypravíme téměř dva tisíce regionálních vlaků, tedy zhruba čtvrtinu z celkového počtu v celé republice. Velmi proto oceňujeme, že nám Středočeský kraj svěřil dopravu na svém území na dalších 10 let,“ uvedl místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Radek Dvořák.

ČD obnoví vozidlový park

„Veřejná doprava není otázkou politiky, ale nutnosti zajistit potřebnou mobilitu a udržitelný rozvoj regionu. V souvislosti s novou smlouvou, kterou jsme s Českými drahami podepsali, očekáváme zlepšení služeb a vozidlového parku, protože na některých tratích nebyl kraj spokojený s kvalitou. Za neplnění dohodnutých standardů budeme uplatňovat smluvní sankce,“ prohlásila hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová. Kontrakt tedy stanoví jednotnou úroveň kvality poskytovaných služeb především v oblastech provozu a jeho parametrů, vozidel, jejich vzhledu a vybavení, zastávek a stanic, personálu a bezpečnosti. Radek Dvořák potvrdil, že smlouva počítá s obnovou vozového parku na trati Praha – Kladno, kde dopravce plánuje od roku 2023 nasadit deset nových motorových souprav s kapacitou 120 cestujících v hodnotě zhruba 850 milionů korun. „Další postup obnovy vozidel je závislý na dohodě hlavního města Prahy a Středočeského kraje. My jsme připraveni na požadavky krajů reagovat a nová vozidla zajistit,“ ubezpečil Dvořák.

Dopravce se dále ve smlouvě zavázal modernizovat již provozovaná vozidla. Náklady na modernizaci stávajícího parku pro Středočeský kraj a hlavní město Prahu budou ve výši 644,6 milionu korun. „V průběhu smlouvy postupně vylepšíme interiér 71 patrových jednotek CityElefant. Přečalouníme v nich sedadla, doplníme elektrické zásuvky k nabíjení drobné elektroniky a do první výrobní série těchto souprav instalujeme vakuové toalety. V letech 2020 až 2021 do CityElefantů doplníme také wi-fi připojení k internetu,“ zmínil Dvořák připravované novinky. Modernizací projdou i motorové vlaky. ČD postupně doplní wi-fi a elektrické zásuvky do devíti motorových jednotek řad 814 a 814.2 či do šestnácti motorových vozů řady 810.

Hydry na Kladno

Ke zvýšení kvality a kapacity vozidel dojde na některých tratích už od nového jízdního řádu, který začne platit 15. prosince 2019. Na tratích 070/072 Praha – Mladá Boleslav/Mělník budou nově nasazené vratné soupravy složené z vozidel řad 750.7 nebo 854, 054 a 954.2 s větší kapacitou, které nově nabídnou i oddíly 1. třídy, a zvedací plošinu pro přepravu imobilních cestujících. Na tratích 120/093 Praha – Kladno – Kladno-Ostrovec budou nově nasazena výkonnější a pohodlnější vozidla řad 854 a 054. Na  spěšných vlacích nabídnou vyšší kapacitu.

Smlouva garantuje Středočechům dlouholetou stabilitu dopravní obslužnosti, ale je zároveň otevřená pro možné změny. ČD v regionu zajistí 15,67 milionu vlkm ročně při průměrné kompenzaci v prvním roce platnosti ve výši cca 131 Kč za vlkm, tedy zhruba 2,1 miliardy Kč.


Průměrné hodnocení (4 hlasů): 4.25

Další články této rubriky

ČD otevřely v depu dílnu pro žáky nového oboruČD otevřely v depu ve Vršovicích novou dílnu pro praktickou výuku

9.12.2024 - Ve středisku údržby Českých drah v Praze-Vršovicích slouží budoucím mechanikům nová moderní učebna odborného výcviku. Přímo v prostorách depa žáci získávají potřebné praktické dovednosti. Nový učební obor Mechanik… »

V pravidelném provozu zůstává poslední pražský BanánPoslední turnusový den pro pražské Banány

8.12.2024 - Konec provozu expresních lokomotiv řady 150.2 a 151 přezdívaných Banán se blíží. Pražské depo na konci října naposledy vystavilo na spěšné vlaky linky R41 Vrchlice Praha – Kutná Hora a zpět ještě tři lokomotivy řady 150.2. Od… »

SŽ rozšířila dálkový systém řízení do Českých BudějovicSŽ rozšířila dálkový systém řízení do Českých Budějovic

4.12.2024 - Správa železnic rozšířila dálkový systém řízení železniční dopravy. Od začátku října jsou do tohoto systému zapojeny stanice České Budějovice a výhybna Nemanice. Dálkově je tak řízená celá trať z Prahy přes Tábor do… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika