Železničář / Zpravodajství / ČD se připojily k projektu RETHINK
ČD se připojily k projektu RETHINK
13.11.2022
České dráhy se podpisem připojily k projektu RETHINK. Ten spojuje velké společností působící v ČR, které se rozhodly spolupracovat při hledání cest, jak dosáhnout omezení klimatických změn a z nich plynoucích škod.
Iniciátorem projektu je Česká podnikatelská rada pro udržitelný rozvoj. Společné prohlášení bylo podepsáno 3. října na francouzské ambasádě v Praze a navazuje na podporu klimatických cílů Pařížské dohody a Klimatického paktu z Glasgow. Jeho součástí bylo i Inovační fórum ke změně klimatu a energetické bezpečnosti. „Zapojili jsme se do iniciativy, jejímž cílem je promyšlení způsobu, jakým podnikáme, a jak to do budoucna činit s co nejmenším dopadem na životní prostředí. Železniční doprava je energeticky úsporná a ekologická už ze své podstaty. To hodláme dále rozvíjet,“ řekl generální ředitel ČD Michal Krapinec. Členství v projektu RETHINK navazuje a doplňuje stávající členství ČD ve sdružení Zelená železnice. Součástí iniciativy RETHINK jsou energetické a stavební firmy, banky, železárny nebo velké obchodní řetězce, které podnikají v ČR.
Další články této rubriky
ČD otevřely v depu ve Vršovicích novou dílnu pro praktickou výuku
9.12.2024 - Ve středisku údržby Českých drah v Praze-Vršovicích slouží budoucím mechanikům nová moderní učebna odborného výcviku. Přímo v prostorách depa žáci získávají potřebné praktické dovednosti. Nový učební obor Mechanik… »
Poslední turnusový den pro pražské Banány
8.12.2024 - Konec provozu expresních lokomotiv řady 150.2 a 151 přezdívaných Banán se blíží. Pražské depo na konci října naposledy vystavilo na spěšné vlaky linky R41 Vrchlice Praha – Kutná Hora a zpět ještě tři lokomotivy řady 150.2. Od… »
SŽ rozšířila dálkový systém řízení do Českých Budějovic
4.12.2024 - Správa železnic rozšířila dálkový systém řízení železniční dopravy. Od začátku října jsou do tohoto systému zapojeny stanice České Budějovice a výhybna Nemanice. Dálkově je tak řízená celá trať z Prahy přes Tábor do… »