Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Část nádraží v Brně září novotou

Část nádraží v Brně září novotou

27.1.2022 – autor: JOSEF HOLEK

Na začátku prosince se veřejnost dočkala otevření východního křídla výpravní budovy hlavního nádraží v Brně. V nově zrekonstruovaných prostorech vzniklo několik nových provozoven včetně prodejny potravin a kavárny. Kompletní oprava budovy je plánována do konce letošního roku.

Část nádraží v Brně září novotou

Na zhruba 140 milionů korun se vyšplhala rekonstrukce levého křídla výpravní budovy brněnského hlavního nádraží. To je, stejně jako pražské Masarykovo nádraží, v majetku Českých drah. Slavnostního otevření se na začátku prosince zúčastnili nejen zástupci ČD, new station development (BNSD).  Té České dráhy budovu dlouhodobě pronajímají. Kompletní rekonstrukce nádraží je rozdělená do čtyř etap. V rámci právě dokončené třetí nechala BNSD revitalizovat východní křídla včetně nové prosklené přístavby. V této části budovy jsou převážně komerční plochy, jako jsou potraviny, tisk, rychlé občerstvení nebo kavárna. V chodbě jsou k dispozici také lavičky.

Do roka hotovo

První dvě etapy přinesly rekonstrukce fasády na severní straně budovy, střechy či veřejných toalet. Revitalizaci má za sebou i odjezdová vstupní hala, do které byly doplněny mimo jiné původní mramorové obklady, a nová je také elektroinstalace nebo vzduchotechnika. Zároveň sem ČD přesunuly 16 pokladen.  Veškeré stavební úpravy probíhají s ohledem na historický ráz budovy. Letos se stavbaři přesunou do pravého křídla nádražní budovy, kde revitalizují příjezdovou halu, spojovací chodbu s odjezdovou halou a fasádu výpravní budovy směrem k tramvajovým zastávkám a do komerčních prostor.  Kompletní oprava nádraží by měla být hotová do konce roku 2022.

Nové jsou i perony

Hotová oprava částí výpravní budovy není na brněnském nádraží jedinou novinkou. Správa železnic dokončila přestavbu 5. a 6. nástupiště, čímž završila rekonstrukci všech nástupišť. Pracovat se zde začalo loni v květnu. Celkové náklady na opravu posledních dvou dosáhly výše 92 milionů korun. „Koleje u těchto nástupišť nejsou na rozdíl od ostatních ve stanici v obloucích, proto jsme mohli zvýšit všechny čtyři nástupní hrany z 300 na normových 550 milimetrů. Cestující díky tomu mohou pohodlně nastupovat do vlaků,“ řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Obnoveny jsou kompletně nosné konstrukce obou přístřešků. Stavbaři vyměnili i orientační a informační systém pro cestující a osvětlení nástupišť.


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 4.5

Další články této rubriky

Připravuje se modernizace úseku z Výstaviště do Dejvic Připravuje se modernizace úseku z Výstaviště do Dejvic

22.2.2024 - Správa železnic hledá projektanta modernizace úseku z Výstaviště do Dejvic. Vítěz vytvoří projekt pro téměř tříkilometrový úsek mezi již budovanou zastávkou na Výstavišti a stanicí v Dejvicích. Ta bude nově umístěna v… »

Plzeňské nádraží opět září novotouPlzeňské nádraží opět září novotou

18.2.2024 - Po téměř tříleté rekonstrukci v hodnotě zhruba jedné miliardy korun se počátkem ledna otevřela památkově chráněná budova hlavního nádraží v Plzni z roku 1907. Celý objekt, jímž denně projde až 20 tisíc cestujících, má… »

Vyjel jubilejní 800. Mattoni expressVyjel jubilejní 800. Mattoni express

15.2.2024 - Ze stanice Vojkovice nad Ohří se 16. ledna odpoledne vydal na cestu jubilejní 800. Mattoni express, kterým ČD Cargo ve spolupráci s dopravcem Railsystém zajišťuje přepravu nealkoholických nápojů společnosti Mattoni 1873 z Kyselky do… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika